تغییر رویه صادرات و واردات کالا با احداث بزرگترین بندر در کشور

مدیرکل بندر امام خمینی گفت: با احداث بندرخلیج فارس علاوه بر جذب کالای ترانزیتی شاهد تغییر رویه های صادرات و واردات کالا خواهیم بود.

آقای بهروز آقایی گفت: با احداث بندر بزرگ فاو توسط کشور عراق و ایجاد دسترسی های لجستیکی ریلی و جاده ای  این کشور مبدل به راه گذری جدید برای اتصال شرق به غرب خواهد بود ، ایران نیز باید به دنبال یافتن و سپس اجرایی نمودن فرصت های خود در جهت عقب نماندن از عرصه تجارت و رقابت منطقه ای باشد.

 به گفته مدیرکل بندر امام خمینی، بندر بزرگ خلیج فارس در واقع همان فرصتی است که باید از آن به عنوان راهکاری در جهت دستیابی جایگاه تجارت دریایی ایران و توسعه این جایگاه در نقش آفرینی در راه گذرهای جدید تجارت دریایی از شرق به غرب ، نام برد.

اومی گوید: بدون شک احداث بندر بزرگ خليج فارس در استان خوزستان و در کانال طبیعی و منحصربه فرد خور موسی در راستای ایجاد توازن در رقابت منطقه اي بویژه در شمال خلیج فارس و در رقابت با توسعه بنادر فاو و ام‌القصر در خور زبیر و خور عبدالله عراق و برنامه های توسعه ای کشور ترکیه ، خواهد بود.

آقایی گفت: درشرایطی که یکی از مهمترین عوامل رشد و توسعه بنادر ، عاملی به نام ضریب دسترسی دریایی بواسطه موقعیت جغرافیایی و جمعیتی آنها خواهد بود بندر بزرگ خلیج فارس با داشتن پسکرانه جمعیتی ، صنعتی و دسترسی به کریدورهای زمینی با فراهم نمودن بستر جذب کالا ، نه تنها نقش استان خورستان را در رشد اقتصادی کشور مشهودتر خواهد نمود ، بلکه توأمان ، زمینه جذب کالاهای ترانزیتی و تغییر رویه های صادرات و واردات کالاها در رقابت با کشورهایی نظیر ترکیه و عراق ، در مسیر راه گذر شرق به غرب را فراهم خواهد ساخت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار