هدیه ۲۰۰ هزار دز واکسن کرونای تولید داخل به کشور بورکینافاسو

وزیر بهداشت گفت: ۲۰۰هزار دز از واکسن‌های کرونا تولید داخل را به کشور بورکیمافاسور هدیه کردیم.

عین اللهی وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به روابط خوب بین دو کشور ما تصمبم گرفته ایم ۲۰۰هزار دز از واکسن‌های تولید داخل را به کشور بورکیمافاسو هدیه دهیم و در صورت نیاز واکسن‌های بیشتری خواهیم داد.

او افزود : از سیاست‌های دولت سیزدهم این است که با کشور‌های دوست روابط خوب و نزدیکی به خصوص در حوزه سلامت داشته باشیم و باید در این خصوص یک کارگروهی تشکیل شد.

وزیر بهداشت گفت: در بحث دارو، تحهیزات پزشکی، موضوعات پژوهشی، تبادل استاد و واکسن حاضر به همکاری با کشور دوست بورکینافاسو هستیم.

او گفت: یکی از حوادث بسیار بد به خصوص برای پزشکان حوادث چهارشنبه سوری است. بیشتر حوادث در بین عابران و تماشاگر‌ها دیده ایم. اصابت اجسام به چشم عابران باعث برور آسب شده به طوری که حتی مادام العمر باعث کوری یا ضعف بینایی در بین افراد خواهد شد و مردم باید مراقبت کنند.

او بیان کرد: آمادگی کامل به تمام مراکز درمانی به خصوص سوختگی و چشم داده و امیدواریم با کمترین حوادث این روز‌ها سپری شوند.

وزیر بهداشت بورکینافاسو گفت: کیفیت بالای دارو‌های تولیدی و تکنولوژی در ایران و ادغام اموزش در نظام سلامت برای ما جالب بود و باعث کاهش میزان مرگ و میر شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار