انجام بیش از ۲۷ هزار دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران

مدیرکل بنیاد شهید امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت : امسال بیش از ۲۷ هزار دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران استان کرمانشاه انجام شده است.

خسرو شهیدی، مدیرکل بنیاد شهید امور ایثارگران استان کرمانشاه ضمن گرامیداشت ۲۲ اسفندماه سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و روز بزرگداشت شهدا، گفت : بنیاد شهید و امور ایثارگران در ۲۲ اسفندماه سال ۱۳۵۸ به منظور ارائه خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران با اولویت کار فرهنگی به فرمان به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تأسیس شد و در سال ۸۳ به دلیل اهمیت جایگاه ارزشمند شهدا و تجلیل از خانواده این عزیزان؛ این روز توسط شورای انقلاب فرهنگی به نام روز شهید نامگذاری و در تقویم رسمی کشور ثبت شد.

وی آمار شهدای استان کرمانشاه را ۹ هزار و ۷۲۶ شهید عنوان کرد و افزود: شهدای گرانقدر ایران اسلامی با ایثار و از خودگذشتگی، آرامش آسایش و امنیت را به جامعه هدیه کرده و امروز عظمت و اقتدار نظام اسلامی به برکت خون پاک شهدای والامقام به دست آمده است؛ وظیفه داریم فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید امور ایثارگران استان کرمانشاه اجرای طرح سپاس و تجلیل و تکریم خانواده معظم شهدا را از مهم‌ترین برنامه این روز دانست و گفت: امسال بیش از ۲۷ هزار دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران استان کرمانشاه انجام شده است.

وی با بیان اینکه در استان ۲ هزار و ۷۴۸ شهید بمباران داریم، ادامه داد: امروز به مناسبت ۲۲ اسفند سالروز گرامیداشت روز شهید، بنیاد شهید با همکاری بنید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به منظور تجلیل و تکریم از خانواده‌های شهدای بمباران هوایی پناهگاه پارک شیرین شهر کرمانشاه؛ یادواره‌ای برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در مراسم اجلاسیه روز شهید و یادواره شهدای حمله موشکی پناهگاه پارک شیرین، کتاب «عموحسین» براساس زندگی‌نامه شهید «حسین اجاقی» در سالن اجتماعات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رونمایی به عمل خواهد آمد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار