بیش از پنج هزار بیمار صعب العلاج در زنجان خدمت دریافت می‌کنند

رئیس اداره بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: بیش از پنج هزار شهروند مبتلا به بیماری‌های صعب العلاج و نادر از جمله سرطان از مراکز درمانی تعریف شده در استان خدمات دریافت می‌کنند.

رویا قهرمانی رئیس اداره بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: هم اکنون شیمی درمانی بیماران مبتلا به سرطان در چهار بیمارستان بهمن، ولی عصر(عج)، امدادی و مهرانه بدون نوبت انجام می شود.

وی اضافه کرد: همچنین مرکز رادیوتراپی در استان دایر است و نیاز نیست بیماران به پایتخت رفت و آمد داشته باشند و برای مراجعه بقیه بیماران نیز چند مرکز درمانی تعیین شده است.

این کارشناس با بیان اینکه در زمان حاضر ۹ مرکز دیالیز در استان فعال است، گفت: یک اقدام ارزشمند دانشگاه، راه اندازی بخش دیالیز در تمامی مراکز درمانی دولتی شهرستانهای استان است که با این اقدام نیاز به مراجعه بیماران به مرکز استان نیست و همچنین یک مرکز خیریه و مرکز دیالیز در مرکز زنجان مشغول به انجام فعالیت و پوشش بیماران دیالیز است.

رئیس اداره بیماری های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: تمامی پزشکان و پرستاران نیز آموزش های لازم و کافی را براساس استانداردهای تعریف شده از وزارتخانه در جهت ارائه خدمت مطلوب به این قشر دریافت کرده اند.

وی اظهار داشت: برای پیشبرد بهتر کارها جمع آوری اطلاعات بیماران صعب العلاج و تهیه داشبورد در سامانه "ردا" انجام و برای گروه های هدف پرونده الکترونیکی تشکیل شده است.

قهرمانی خاطرنشان کرد: تمامی اطلاعات درمانی و دارویی بیماران نیز ثبت شده و این افراد موظف به تحویل دارو و گرفتن خدمات از مرکز تعریف شده هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.