۴۰ درصد بر تعداد نیرو و تجهیزات بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد افزوده شد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: برای مداوای مصدومان احتمالی چهارشنبه سوری، ۴۰ درصد بر تعداد نیرو و تجهیزات بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان افزوده شد.

امید صادق امیری سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: از امروز علاوه بر اینکه تمامی مراکز درمانی و بهداشتی در حال آماده باش قرار دادند، هم در بخش پرستاری و هم در بخش خدمات ۴۰ درصد بر تعداد نیرو‌های بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان نسبت به ایام گذشته بیشتر شده است.

وی ادامه داد: در این مدت علاوه بر متخصص طب اورژانس، پنج متخصص چشم، گوش و حلق و بینی، ارتوپدی، جراجی عمومی و بیهوشی به صورت آنکلال در بیمارستان حضور دارند و سایر بخش‌های پاراکلنیکی بیمارستان مانند رادیولوژی و سیتی اسکن نیز ضمن آماده باش، ۳۰ درصد بر تعداد نیرو‌های این بخش‌ها نیز اضافه شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد تاکید کرد: در بخش فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ نیز علاوه بر آماده باش چهار پایگاه شهری ثابت، ۲ پایگاه سیار با ۲ دستگاه آمبولانس و نیروی فوریت‌های پزشکی راه اندازی شده است تا در صورت نیاز به مصدومان در کمترین زمان ممکن خدمات پزشکی ارائه شود.

امیری با اشاره به راه اندازی کمپین پیشگیری از سوانح و حوادث در چهارشنبه آخر سال در این شهرستان گفت: این کمپین با حضور کارشناسان فعال آموزش مرکز بهداشت، استفاده از ظرفیت سفیران سلامت در مدارس شهرستان مهاباد و حضور خانواده‌ها در پایگاه‌های سلامت سطح شهر و خانه‌های بهداشت با هدف پیشگیری از سوانح و حوادث چهارشنبه سوری آخر سال راه اندازی شده است.

وی ضمن درخواست از خانواده‌ها مبنی بر مراقبت از کودکان هنگام برپایی آتش و خودداری از رفتار‌های پرخطر و استفاده نادرست از مواد محترقه غیر استاندارد از شهروندان خواست درصورت بروز حوادث سوختگی ضمن حفظ خونسردی از قرار دادن مواد غیربهداشتی مانند خمیردندان، آرد و سیب زمینی بر روی محل سوختگی خودداری کنند و در صورت شدت آسیب با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.