وزیر امور خارجه روسیه و معاون دبیر شورای عالی امنیت ملي كشورمان به بررسي طرح گام به گام روسيه پرداختند.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،سرگئی لاوروف وزير امور خارجه روسيه و علی باقری معاون سياست خارجي دبير شوراي عالي امنيت ملي تاکید کردند: گفتگوها پیرامون طرح پیشنهادی روسیه درباره برنامه هسته‌ای ایران، موسوم به طرح گام به گام، ادامه یابد.


معاون سیاست خارجی و امور بین الملل دبير شورای عالی امنیت ملی كشورمان در دیدار با وزیر خارجه روسیه گفت: همکاری‌های ایران و روسیه تضمین کننده ثبات در منطقه خواهد بود.


باقری افزود: نقش روسیه در دور جدید مذاکرات ایران و گروه 5+1 ایجابی و مهم است و ایران با تاکید بر ناکارآمدی راهبرد گفتگو - فشار بر همکاری روسیه در این زمینه را در مسیر نتیجه بخش با پیامد برد - برد برای دو طرف تلقی می‌کند.

معاون دبیر شورای امنیت ملی ایران با یادآوری طراحی‌ها، برنامه ریزی‌ها و اقدامات برخی قدرتها برای بهره‌گیری از نفوذ خود در برخی کشورهای منطقه جهت تسری ناامنی در دیگر کشورها، تاکید کرد: سازمان همکاریهای شانگهای می‌تواند نقش موثری در تامین ثبات و امنیت در منطقه ایفا کند.

باقری همچنین با اشاره به ترور دانشمندان هسته‌ای ایران گفت: افکار عمومی جهان کسانی را که بارها اعلام کرده‌اند، برای متوقف کردن فعالیتهای هسته‌ای ایران همه گزینه‌ها را روی میز قرار داده‌اند، متهم اصلی این حوادث تروریستی می‌داند.

سرگئی لاوروف وزیرامورخارجه روسیه نیز با قدردانی از رویکرد جمهوری اسلامی ایران برای استمرار همکاریها با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از رویکرد برخی قدرت ها در گسترش روند تقابلی با جمهوری اسلامی ایران، انتقاد کرد.

وزیرامورخارجه روسیه با تاکید برنقش موثر جمهوری اسلامی ایران درمنطقه خواستار ارتقاء همکاریهای تهران- مسکو برای استقرار ثبات در منطقه شد و همچنین با اشاره به برگزاری دور جدید گفت‌وگوهای ایران وپنج به علاوه یک، برآمادگی مسکو برای کمک به موفقیت این گفت‌وگوها تاکید کرد./س2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار