آمادگی بنادر قشم و کیش برای استقبال از مسافران نوروزی

جزایر قشم و کیش در روز‌های پایانی سال و نوروز پذیرای مسافران و گردشگران زیادی از سراسر کشور هستند.

علی اشتری مدیر بنادر و دریانوردی شهرستان قشم با اشاره به آمادگی کامل بندر شهید ذاکری برای تسهیل در سفر‌های دریایی نوروز ۱۴۰۲ گفت: ۱۸ ایستگاه همیار ناجی و هشت تیم غواصی در بنادر و اسکله‌های این جزیره فعال هستند.

اشتری گفت: در اسکله‌های لافت، گورزین، دهخدا، سهیلی، طبل، گوران، کندالو، هنگام، شیب‌دراز و بنادر بهمن، ذاکری، لارک، پل و لافت، پارک آفتاب (زیتون) و پلاژ سیمین ایستگاه‌های همیار ناجی برپا شده است.

رئیس کمیته حمل و نقل دریایی قشم گفت: همچنین هشت تیم غواصی در بنادر و اسکله‌های لافت و پل، ذاکری، طبل، سهیلی، گورزین، هنگام، شیب‌دراز و کندالو مستقر شده‌اند.

اشتری در ادامه با بیان اینکه تردد از بندر مسافری شهید ذاکری قشم به مقصد بندر شهید حقانی بندرعباس از ساعت ۶ صبح تا ۲۴ شب برقرار است، گفت: مسافران نوروزی همه روزه در ساعت‌های ۷، ۱۰ و ۱۴ می‌توانند از بندر شهید ذاکری قشم به جزیره هرمز نیز سفر کنند.

او با بیان اینکه بنادر لافت و پل نیز برای حمل خودرو و مسافر به صورت شبانه روزی فعال خواهند بود، گفت:سفر به جزیره لارک از اسکله شهید ذاکری شهر قشم به جز روز‌های یکشنبه و سه‌شنبه در ۲ نوبت صبح ساعت ۸ و بعدازظهر ساعت ۱۶ برقرار است.

مدیر بنادر و دریانوردی قشم گفت: ساعت کاری مبادی مجاز گردشگری از طلوع آفتاب تا یک ساعت قبل از غروب و گشت تفریحی دریایی با کشتی‌های گردشگری از ظهر تا پاسی از شب در بندر بهمن فعال خواهد بود.

بندر شهید ذاکری قشم دارای ۱۴ پست اسکله برای پهلوگیری همزمان ۱۴ شناور مسافربری است و هر ۳۰ دقیقه یک شناور مسافربری را به اسکله شهید حقانی بندر عباس اعزام می‌کند.

۹ اسکله گردشگری مجاز در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل، دهخدا و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند.

سفر به جزیره قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودرو‌های شخصی و عمومی از طریق بندر پل بندرخمیر به بندر لافت جزیره قشم توسط شناور‌های لندینگ کرافت) و دریایی (از بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

آمادگی ۱۰۰ درصدی دستگاه‌های امدادی جزیره کیش

مهدی امامدای رئیس اداره بنادر و دریانوردی جزیره کیش نیز از آمادگی ۱۷ همیار ناجی و استقرار ۲۲ فروند لندینگ کرافت برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی خبر داد.

امامدادی با اشاره به آمادگی ۱۰۰ درصدی دستگاه های امداد و نجات این جزیره برای مقابله با حوادث احتمالی گفت: به همین منظور مانور مشترک جستجو، امداد و نجات دریایی با هدف افزایش آمادگی و هماهنگی در حوادث دریایی با حضور ارگان‌های مختلف از جمله سازمان منطقه آزاد، جمعیت هلال احمر، دریابانی، نیروی دریایی سپاه و بندرگاه برگزار شد.

او از استقرار ۲۲ فروند لندینگ کرافت (شناور خودرو بَر) برای جابجایی مسافران خبر داد و گفت: ۲ شناور مسافربری نیز از نوع کشتی‌های تفریحی با ظرفیت حدود ۴۰۰ صندلی آماده شده که در صورت نیاز به مسافران در مسیر‌های کیش به بندر چارک و آفتاب خدمات ارائه می‌کند.

امامدادی گفت: تعداد شناور‌های مسافربری از ۲ فروند به ۴ فروند با هزار و ۱۴۰ صندلی افزایش یافته است.

رئیس اداره بنادر و دریانوردی کیش گفت: مسافران برای دریافت نوبت خروج خودرو‌ها از جزیره کیش به سامانه نوبت دهی به آدرس www.ticket.kishports.com مراجعه کنند و برای اطلاع از برقراری سفر شناور‌ها با شماره ۰۷۶۴۴۸۸ در ۲۴ ساعت شبانه روز تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.