رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح:

حکم نهایی پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی به زودی صادر می‌شود

حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان گفت: پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی در طول ۳ سال با سرعت رسیدگی و حکم نهایی آن به زودی اعلام می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین احمدرضا پورخاقان، رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در آیین تکریم از خدمات حجت الاسلام حسین رضایی و معارفه حجت الاسلام علی توکلی زاده، رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان کرمان با اشاره به پایین بودن آمار مربوط به جرایم نیرو‌های مسلح گفت: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور برای صیانت از نیرو‌های نظامی وانتظامی مقتدر و حفظ اقتدار نیرو‌های مسلح با کسی که مرتکب با جرم شود حکیمانه و توام با اقتدار برخورد می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان با اشاره به پرونده مربوط به سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: این پرونده با تحقیقات گسترده و کامل در طول ۳ سال با سرعت رسیدگی شده است ودر این پرونده برای ۱۰ نفر کیفر خواست صادر شده است که با ختم رسیدگی به آن، حکم صادره نیز به زودی اعلام می‌شود.

او بیان کرد: در هیچ جای دنیا رسیدگی سریع به پرونده‌های سقوط هواپیما‌ها با این سرعت انجام نشده است و به عنوان نمونه می‌توان دید که هنوز پرونده اسقاط هواپیمایی اندونزی پس از ۱۲ سال به نتیجه نرسیده است.

او با تاکید بر اینکه قدرت ایمان و بازدارندگی نیرو‌های مسلح باید تداوم یابد، افزود: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح بر حفظ سلامت نیرو‌های مسلح نظارت دارد.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه کمترین آمار جرم و جنایت را در نیرو‌های مسلح کشور داریم، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)  بار‌ها بر این موضوع تاکید کرده اند و فرموده اند که نیرو‌های مسلح کشور باعث افتخار هستند.

او تصریح کرد: افتخار می‌کنیم که آمار جرایم نیرو‌های مسلح ما پایین است و اگر روزی آمار ما بالا رفت باید به خود شک کنیم که چه عاملی باعث این موضوع شده است؟ و اگر روزی به همت نیرو‌های مسلح و تلاش عزیزان سازمان قضایی نیرو‌های مسلح هیچ جرمی اتفاق نیفتاد باعث افتخار برای ما و فرماندهان بوده و زینت برای جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان در ادامه با اشاره به اینکه در تمامی کشورها، نیروی مسلح جایگاه شاخص دارد؛ زیرا تاثیرگذار و پشتیبان مردم است، گفت: اگر امنیت را از کشوری بگیریم، نظم جامعه بر هم خواهد خورد و نیروی مسلح، فردی است که ایجاد امنیت می‌کند و حافظ امنیت است؛ در خط اول دفاع از امنیت قرار دارد و اجازه نمی‌دهد که بدخواهان عرصه را بر مردم تنگ کنند.

او با بیان اینکه نیروی مسلح کشور زینت حاکم هستند، تاکید کرد: در جمهوری اسلامی ایران نیرو‌های مسلح ما نه تنها در عرصه نظامی؛ بلکه در عرصه دفاع از امنیت کشور، پشتیبانی از مردم و هم در عرصه حفظ دستاورد‌های انقلاب به خوبی درخشیده اند.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گفت: نیروی مسلح نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیرویی است که در اوج اقتدار، در سیل، زلزله، مبارزه با ویروس کرونا و در عرصه‌های مختلف حضور تاثیرگذاری دارد و در عرصه دفاع از نظام نیز حضور گسترده‌ای دارد.

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان تاکید کرد: نیرو‌های مسلح مقتدر و خدمتگزار، امروز با برگزاری یک مانور معادلات نظامی را بر هم می‌زنند و اگر در عرصه دیپلماسی موفقیت داریم؛ نتیجه قدرت نمایی در میدان است و شکی در آن نیست.

او بیان کرد: در دولت قبل جسارتی به میدان، مردان میدان و شهید قاسم سلیمانی شد و این در حالی است که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی باعث افتخار بود و تفکر دیپلماتیک و میدان داشت و معتقد بود باید میدان را برای اقتدار دیپلماتیک حفظ کرد و امروز این مهم را شاهد هستیم.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه دستاورد‌های نظامی کشور از جمله موشک کروز مافوق صوتی که به جهان اعلام و رونمایی کردیم، موجب تحیر دشمنان است، افزود: با توجه به نقش آفرینی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جنگ‌های ۳۳ روزه، ۲۲ روزه و هشت روزه و تبدیل جنوب لبنان به گورستان تانک‌های اسرائیل و ... می‌توان گفت که جمهوری اسلامی ایران وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُم وَآخَرینَ مِن دونِهِم لا تَعلَمونَهُمُ اللَّهُ یَعلَمُهُم ۚ وَما تُنفِقوا مِن شَیءٍ فی سَبیلِ اللَّهِ یُوَفَّ إِلَیکُم وَأَنتُم لا تُظلَمونَ را به خوبی محقق ساخته است.

جت الاسلام و المسلمین پورخاقان بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دنبال کشورگشایی نیست و چشم طمع به هیچ کشوری ندارد؛ اما اجازه نمی‌دهیم هیچ کشوری نگاه چپ به این کشور داشته باشد و با کمال اقتدار جلوی هر دشمن خواهیم ایستاد.

او تصریح کرد: نقشه جمهوری اسلامی ایران اگر چه در ظاهر شباهتی به گربه دارد؛ اما شیری است که اگر خدا ناکرده کسی بخواهد به آن نگاه چپ کند، چنان چنگی به او می‌زند که سرنوشت صدام و صدامیان را به یاد آورد.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با تاکید بر این مطلب که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) همواره درباره مسائل مختلف هشدار دادند، اما غافل ماندیم، تاکید کرد: سیاست‌های غلط دولت گذشته برای اجرای سند ۲۰۳۰ ما را خیلی عقب انداخت و موجب شد با تعطیل شدن مدارس در دوران کرونا دسترسی نوجوانان و جوانان به فضای مجازی افزایش یابد و در نهایت دشمن با سوء استفاده از گسست فرهنگی ایجاد شده با بهانه فوت یک خانم و نیز در پی مشکلات اقتصادی کمرشکن خیال می‌کرد فاتحه نظام خوانده شده است.

او گفت: دشمن با چادر از سر بانوان کشیدن و اقداماتی از این دست به سرعت ماهیت اصلی خود را نشان داد و اینجا بود که مردم بصیر کشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و ۱۳ آبان حضوری بی نظیر داشتند و نشان دادند که این نظام بسیار مقاوم به حیات خود ادامه خواهد داد.

حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان بر تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) به موضوع جهاد تبیین نیز اشاره و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید دارند که جوان امروز نیاز دارد، تاریخ گذشته را برای او توضیح دهیم و باید بداند در گذشته چه شده و رژیم ستمشاهی با این کشور چه کرده است تا امروز جای جلاد و شهید عوض نشود و البته این موضوع باید با تبیین صورت گیرد و با باتوم نمی‌شود.

عفو رهبری آبی بر سر توطئه های دشمنان 

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با اشاره به این مطلب که عفو اخیر که به پیشنهاد ریاست قوه قضاییه و با تدبیر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) اسلامی انجام شد، بی نظیر بود و رافت اسلامی به همه فریب خوردگان نشان داده شد و در نهایت آبی بر سر همه توطئه‌های دشمنان بود، تاکید کرد: پس از اعمال این عفو، دشمن مات و مبهوت ماند و این موضوع در کنار قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران، منجر به آن شد که دشمن جز تسلیم شدن راهی ندارد و از این رو باید منتظر خبر‌های خوش باشید.

او تصریح کرد: در اغتشاشات اخیر نیرو‌های مسلح کشور به درستی از عهده برخورد با این موضوع برآمدند و در استان کرمان فردی کشته نشد و خدشه‌ای به افتدار نیرو‌ها نیز وارد نشد.

حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان با اشاره به پرونده مربوط به هواپیمای اوکراینی گفت: این پرونده با تحقیقات گسترده و کامل در طول ۳ سال با سرعت رسیدگی شده است ودر این پرونده برای ۱۰ نفر کیفر خواست صادر شده است که با ختم رسیدگی به آن، حکم صادره نیز به زودی اعلام می‌شود.

او بیان کرد: در هیچ جای دنیا رسیدگی سریع به پرونده‌های سقوط هواپیما‌ها با این سرعت انجام نشده است و به عنوان نمونه می‌توان دید که هنوز پرونده اسقاط هواپیمایی اندونزی پس از ۱۲ سال به نتیجه نرسیده است.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲، ربع قرن تلاش در زمینه پیشگیری از وقوع جرم در بین نیرو‌های مسلح کشور را گرامی می‌داریم، تاکید کرد: اقدامات پیشگیرانه در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور در طول ۲۰ سال اخیر منجر به کاهش ۷۰ درصدی جرایم در بین نیرو‌های مسلح شده است.

او افزود: در کنار اقدامات صیانتی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور از نیرو‌های مسلح کشور و تلاش‌های انجام شده در حوزه پیشگیری از وقوع جرم در بین نیرو‌های مسلح؛ اگر جرمی اتفاق افتد، با اقتدار با آن برخورد می‌کنیم؛ زیرا جامعه انتظار ندارد، جرمی از سوی نیرو‌های مسلح ایجاد شود.

حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان بیان کرد: شهادت می‌دهم نیرو‌های مسلح کشور با کمترین حقوق دریافتی به ایفای وظایف خود می‌پردازند و البته نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را برای افزایش حقوق نیرو‌های مسلح کشور انجام داده، اما میزان پرداختی‌ها به اندازه خدمت آن‌ها نیست.

او بیان داشت: در دوران اغتشاشات اخیر به نیرویی که جلوی عوامل ناامنی ایستاده است می‌گفتند در قبال دریافت پول به میدان آمده است و این در حالی بود که این افراد حتی از اضافه کاری‌های معمول هم محروم هستند و برای تامین امنیت جامعه و مردم در صحنه حضور داشته اند.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح تصریح کرد: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور برای صیانت از نیرو‌های نظامی و انتظامی مقتدر و حفظ اقتدار نیرو‌های مسلح با کسی که مرتکب با جرم شود حکیمانه و توام با اقتدار برخورد می‌کند.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حجت الاسلام حسین رضایی، رییس سابق سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان کرمان انسانی پاک دست، مومن، متدین، پاک دست و با کوله باری از افتخار و تجربه است، بیان کرد: حجت الاسلام علی توکلی زاده نیز نیرویی مومن، متدین، ولایی و انقلابی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار