نخستین رویداد جذب ایده در حوزه پردازش باند پایه

از بین تیم‌های شرکت کننده منتخب، تیم‌های مناسب برای عقد قرارداد جهت ساخت سامانه BBU شناسایی می‌شوند.

BBU یکی از اجزای اصلی ایستگاه پایه در مخابرات سلولی است. این واحد بین واحدهای RRU و هسته در شبکه مخابراتی قرار داده می‌شود و پردازش‌های لایه فیزیکی، لایه لینک داده و برخی پردازش‌های لایه شبکه را انجام می‌دهد. ماژول RRU وظیفه انتقال سیگنال دریافتی از فرکانس رادیویی به باند پایه را بر عهده دارد. بعد از تبدیل سیگنال‌های دریافتی به باند پایه، این اطلاعات، به همراه اطلاعات کنترلی و مانیتورینگ در بستر استاندارد CPRI به واحد BBU انتقال داده می‌شود.

ماژول BBU اطلاعات دیجیتالی کاربران مختلف رسیده از سمت RRU را از بستر CPRI استخراج می‌کند و پردازش‌های لازم را بر روی آن‌ها انجام می‌دهد. مهمترین پردازش‌هایی که روی اطلاعات انجام می‌شود شامل پردازش‌های لایه فیزیکی، MAC، RLC، PDCP و RRC است.

پس از انجام پردازش‌های لازم بر روی اطلاعات کاربران، این اطلاعات برای پردازش‌های بعدی، احراز هویت، اختصاص برچسب و مدیریت و کنترل ارتباط، به هسته انتقال پیدا می‌کنند. در این رویداد تیم‌های مختلف پیشنهادهای خود را برای رسیدن به یک دستگاه BBU با قابلیت‌های مشخص ارائه می‌دهند. این قابلیت‌ها شامل برقراری ارتباطات صوت و پیامک نسل دوم و برقرای ارتباط پایدار با اینترنت، تماس صوتی و تصویری در BBU نسل چهارم می‌باشد. پیشنهادهای مطرح شده برای حل مسئله باید قابلیت عملیاتی شدن یک دستگاه BBU را داشته باشند.

مسیر برگزاری فراخوان

در ابتدا و پس از ثبت‌ نام، تیم‌های شرکت کننده بدون در نظر گرفتن فرضیات خاصی پیشنهادنامه‌های خود را تا مهلت مقرر ارائه می‌نمایند. در این مرحله رویکرد حل مسئله در تیم‌های مختلف و توانایی آن‌ها در برآورده‌سازی ویژگی‌های مورد نظر ارزیابی شده و تیم‌های منتخب، جهت ورود به رویداد انتخاب می‌شوند.

جهت ارائه پیشنهادنامه از سوی شرکت‌کنندگان، ممکن است تیم‌ها برای پیاده‌سازی‌ها و تست‌های خود نیازمند بسترهای سخت‌ افزاری مختلفی باشند. در این شرایط مرکز تحقیق و توسعه همراه اول با مشورت با تیم‌ها می‌تواند بسترهای مورد نیاز را برای ادامه کار در اختیار شرکت‌کننده‌ها قرار دهد.

پس از بررسی پیشنهادنامه‌های ارسالی و رویکردهای ارائه شده توسط تیم‌ها، فازبندی انجام پروژه اعلام می‌شود. فازبندی‌ها به صورتی است که در انتهای کار نسخه اولیه سامانه BBU با ویژگی‌های مشخص ارائه می‌شود. سپس سامانه ارائه شده مورد تست قرار گرفته و در صورتی که نتایج مورد نظر تیم داوری محقق شود، تیم‌ها به فاز بعد وارد می‌شوند.

در انتهای رویداد و پس از استخراج نتایج محصول میانی، نتایج به دست آمده و نحوه ادامه کار تیم‌ها برای رسیدن به محصول نهایی بررسی می‌شود و از بین آن‌ها تیم‌های مناسب برای عقد قرارداد جهت ساخت سامانه BBU شناسایی می‌شوند. سامانه BBU نهایی سامانه‌ای است که دارای مشخصات حداکثری باشد و باید قابلیت کار در شبکه مخابراتی را دارا باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار