ویژه برنامه‌های شبکه آموزش؛

«آوای رمضان» ماه رمضان مهمان خانه‌های ایرانی می‌شود

«آوای رمضان» هر شب با آیتم مناجات خوانی علامه محمد تقی جعفری (ره) در ماه مبارک رمضان راهی آنتن می‌شود.

برنامه «دکتر سلام» شبکه آموزش سیما جمعه‌ها با رویکرد طب سنتی ایرانی و با حضور کارشناسان این حوزه روی آنتن می‌رود.

 اهمیت پرداختن به سلامتی جسم و جان و اصلاح سبک زندگی به‌ویژه در حوزه تغذیه سالم و آداب خوردن و آشامیدن خصوصا در ایام رمضان از جمله موارد مهم طب ایرانی است.

کارشناسانی که به این برنامه دعوت می‌شوند، درباره انواع درمان‌ها با طب سنتی برای مخاطبان از دیدگاه علم نوین پزشکی صحبت می‌کنند و اطلاعات لازم را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.

برنامه «دکترسلام» قصد دارد تا با قرار دادن اطلاعات درست، موثق و کارشناسی‌شده درباره طب ایرانی ــ اسلامی مخاطبان را با توانمندی‌های گسترده و پنهان طب ایرانی آشنا کند.

برنامه «دکتر سلام» به تهیه کنندگی راهله محمدجانی هر روز ساعت ۱۳ و روز‌های جمعه به طور خاص با موضوع طب سنتی از شبکه آموزش سیما پخش می‌شود.

برنامه «آوانوا» در سال جدید هم فصل پنجم خود را به تهیه کنندگی علی کرمی و اجرای اسماعیل آذر، مسعود فروتن، ناصرفیض، مهدی صالحی، علیرضا بختیاری و. آغاز خواهد کرد.

«آوانوا» در سال جدید ویژه برنامه ماه مبارک رمضان شبکه آموزش با عنوان «آوای رمضان» همچون گذشته از ساعت ۲۴ تا ۶ بامداد مهمان خانه‌های مردم م یشود. این ویژه برنامه همراه با آیتم‌های متنوع سعی بر القای حال و هوای عرفانی شبانه و سحرگاهی در ۳۰ شب ایام ماه مبارک رمضان دارد.

«آوای رمضان» با تیتراژ صلوات خاصه آغاز می‌شود و در مطلع برنامه هر شب با آیتم مناجات خوانی علامه محمد تقی جعفری (ره) کار خود را ادامه می‌دهد. در بخش‌های زنده مجریان این برنامه، چون گذشته به خوانش متون ادبی و اشعار و حکایات متناسب با ایام رمضان و مناجات خوانی می‌پردازند.

آوای رمضان در شش ساعت مجزا بخش‌های مختلفی را در دستور کار خود خواهد داشت که پخش موسیقی تصویر‌هایی با موسیقی‌های اصیل و سنتی همراه با تصاویر طبیعت و اماکن تاریخی مذهبی، پخش موسیقی تصویر‌هایی با موسیقی‌های عرفانی و معرفتی به همراه پلاتو‌های مجریان با محوریت خوانش حکایات و داستان‌های کوتاه، پخش آواز‌های عرفانی با تصاویر اماکن متبرکه همراه با پلاتو‌های مجریان با محوریت مناجات خوانی، پخش تواشی و ادعیه و مناجات خوانی‌های مجریان و ایجاد فضای عرفانی سحرگاهی همراه با تلاوت‌های آیات قرآنی و دعای سحر، سخنرانی علمای درگذشته و مناجات خوانی مجریان در پلاتو‌های زنده بعد از اذان صبح و پخش دعای روز ماه رمضان و شرح آن دعا، از جمله آیتم‌های این برنامه خواهد بود.

پر کردن جای خالی عدالت آموزشی با «هوش یار»
برنامه جدیدی با نام «هوش یار» با کمک معاونت استعداد‌های درخشان وزارت آموزش و پرورش از ۲۷ اسفند ماه از شبکه آموزش روی آنتن می‌رود.
برنامه «هوش یار» در ۵۰ قسمت به صورت کاملا رایگان با همراهی بهترین معلمان برای آموزش بهتر دانش آموزان از شبکه آموزش سیما پخش شود.

عدالت آموزشی به معنای دسترسی یکسان و برابر همه به آموزش است و عدالت آموزشی در ایران بر کودکان که سرمایه انسانی اصلی کشور هستند متمرکز است.

شبکه آموزش این روز‌ها برنامه‌های متعددی برای عدالت آموزشی و ایجاد بستری برای آموزش بهتر با هدف یکپارچه سازی عدالت آموزشی با همراهی آموزش و پرورش دارد که نمونه آن را در برنامه مدرسه تلویزیونی، کنکور مدرسه و. دیگر طرح‌ها دیده می‌شود.
برنامه «هوش یار» قرار است در ۵۰ قسمت به صورت کاملا رایگان با همراهی بهترین معلمان از تلویزیون پخش شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.