از شیطنت ۲ دانش آموز برای لغو امتحان تا دستگیری عاملان پرتاب کوکتل مولوتوف به حوزه علمیه

مهم‌ترین حوادث ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز چهارشنبه ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری عاملان پرتاب کوکتل مولوتوف به حوزه علمیه سروستان

فرمانده انتظامی سروستان از دستگیری عاملان پرتاب کوکتل مولوتوف و آتش‌سوزی عمدی حوزه علمیه این شهرستان خبر داد.

سرهنگ آرش بخشایی مطلق فرمانده انتظامی سروستان اظهار کرد: در پی وقوع آتش‌سوزی عمدی حوزه علمیه این شهرستان با استفاده از کوکتل مولوتوف، پیگیری موضوع جهت شناسایی متهمان در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی با انجام اقدامات فنی و استفاده از شگرد‌های خاص پلیسی متهمان و محل اختفای آنان را شناسایی و اقدامات اولیه در خصوص دستگیری آنان صورت پذیرفت.

فرمانده انتظامی سروستان بیان کرد: ماموران پس از هماهنگی قضائی در یک عملیات غافلگیرانه ۲ نفر متهم که در آتش سوزی حوزه علمیه نقش داشتند را دستگیر و هر ۲ پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

عاقبت متهم

سرهنگ بخشایی‌مطلق افزود: آرامش و امنیت مردم و شهروندان خط قرمز پلیس است و کارکنان فراجا در انجام رسالتی که بر عهده دارند به صورت شبانه روز در حال خدمت رسانی به مردم بوده و از هیچگونه تلاشی دریغ نمی‌کنند؛ لذا از شهروندان درخواست می‌شود در صورت کسب هرگونه اخبار و اطلاعات در راستای برخورد با مخلان نظم عمومی سریعاً مراتب را از طریق ۱۱۰ به پلیس منعکس تا از هرگونه اقدام خرابکارانه جلوگیری و برخورد قاطع شود.

 فوت نوجوان ۱۶ ساله در حادثه چهارشنبه سوری

فرمانده انتظامی خرمبید از انفجار هنگام ساخت ترقه در این شهرستان خبر داد و گفت: در این حادثه یک نوجوان ۱۶ ساله فوت و ۴ نفر نیز مجروح شدند.

سرهنگ علی اکبر کریمی فرمانده انتظامی خرمبید بیان کرد: در پی تماس شهروندان با پلیس ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک مورد حادثه انفجار در جنب خیابان اداره پست شهرستان خرمبید، بلافاصله ماموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او تصریح کرد: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند ۵ نوجوان ۱۶ تا ۲۰ ساله در یک منزل مسکونی، در اقدامی خطرناک و به دور از چشم والدین در حال ساخت ترقه‌های دست‌ساز بوده اند که بنا به عللی منزل دچار انفجار و آتش سوزی شده است.

فرمانده انتظامی خرمبید با بیان اینکه در این حادثه، یک نوجوان ۱۶ ساله بر اثر انفجار ترقه فوت و ۴ نفر از دوستانش نیز مجروح و روانه بیمارستان شدند، به خانواده‌ها توصیه کرد که خطرات چهارشنبه آخر سال را برای همیشه جدی گرفته و در این زمینه مراقبت جدی از فرزندان خود به عمل آورند.

کلاهبرداری از طریق درج آگهی استخدام جعلی

رئیس مرکز گزینش و استخدام فرماندهی انتظامی فارس گفت: درج آگهی استخدام جعلی و دریافت مبالغ هنگفت بابت ثبت نام مورد تأیید نیست و کلاهبرداری محسوب می‌شود.

سرهنگ محمد داودی رئیس مرکز گزینش و استخدام فرماندهی انتظامی اظهار کرد: اخیرا افراد سودجو با انجام تبلیغات در فضای مجازی و درج آگهی استخدام جعلی، اقدام به دریافت مبالغ هنگفت بابت ثبت نام و ارسال فرم‌های گزینشی، نمونه سوالات و جزوات آموزشی به داوطلبان می‌کنند.

او با تأکید بر اینکه این آگهی‌های جعلی به هیچ عنوان مورد تایید مرکز گزینش و استخدام نبوده و کلاهبرداری محسوب می‌شود، افزود: همه مراحل گزینش و استخدام داوطلبان استخدام در مجموعه انتظامی، از طریق مرکز گزینش و استخدام استان فارس کاملا رایگان بوده و بدون پرداخت هزینه انجام می‌شود.

رئیس مرکز گزینش و استخدام فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: هرگونه دریافت وجه و فرآیند خارج از روند ذکر شده در امر گزینش و استخدام، غیر قانونی بوده و کلاهبرداری محسوب می‌شود.

کشف مواد محترقه غیرمجاز در گراش

فرمانده انتظامی گراش از کشف ۱۸ هزار عدد انواع مواد محترقه خطرناک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ کرامت کریمی فرمانده انتظامی گراش اظهار کرد: با کسب خبری مبنی بر نگهداری مواد محترقه در ۲ واحد صنفی در سطح شهرستان، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی با انجام اقدامات پلیسی، محل مورد نظر شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی اقدام به بازرسی از واحد‌های صنفی کردند.

فرمانده انتظامی گراش بیان کرد: ماموران در بازرسی از آن واحد صنفی، ۱۸ هزار عدد انواع مواد محترقه خطرناک خارجی قاچاق را کشف و در این رابطه ۲ نفر را نیز دستگیر کردند.

سرهنگ کریمی اضافه کرد: متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی طی ۲۴ ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ قربانعالی روستا فرمانده انتظامی قیروکارزین بیان کرد: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و مقابله با سارقان و مخلان امنیت، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی قیروکارزین افزود: دستگیری ۱۱ نفر از سارقان و مجرمان سابقه‌دار و کشف ۱۷ فقره انواع سرقت، کشف ۲ هزار و ۱۰۰ عدد انواع مواد محترقه خطرناک و توقیف ۷۷ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف از نتایج این طرح بود.

او از معرفی متهمان دستگیر شده به مراجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست: برای ایجاد امنیتی پایدار در شهرستان با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف پراید سرقتی درخرمبید

فرمانده انتظامی خرمبید از کشف پراید سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی‌اکبر کریمی فرمانده انتظامی خرمبید بیان کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت پراید در شیراز و متواری شدن به سمت خرمبید، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور عوامل ایست بازرسی شهید جنتی فر قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی هنگام گشت‌زنی در حوزه استحفاظی خودرو را مشاهده و دستور ایست دادند که راننده سارق بدون توجه اقدام به فرار کرد.

فرمانده انتظامی خرمبید با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به تاریکی هوا سارق خودرو را رها و متواری شد، گفت: در استعلام از سامانه مشخص شد سواری پراید سابقه سرقت از شیراز دارد.

سرهنگ کریمی با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری راننده متواری با جدیت ادامه دارد، گفت: برخورد با سارقان و مخلان نظم و امنیت به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

شیطنت ۲ دانش آموز اقلیدی برای لغو امتحان

فرمانده انتظامی اقلید از دستگیری ۲ نفر از دانش آموزان یکی از مدارس که با شیطنت جهت لغو امتحان باعث به وجود آمدن جو ناایمن در مدارس این شهرستان شده بود، خبرداد.

‌سرهنگ مراد صارمی فرمانده انتظامی اقلید بیان کرد: در پی اعلام مسمومیت تعدادی از دانش آموزان یکی از مدارس اقلید نگرانی والدین طی روز‌های اخیر بررسی این موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

او ادامه داد: تحقیقات فنی و اطلاعاتی پیرامون این موضوع ادامه داشت تا اینکه ماموران انتظامی ۲ نفر را در این خصوص شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی اقلید با بیان اینکه افراد دستگیر شده ۲ دانش‌آموز دختر بوده‌اند، تصریح کرد: دانش‌آموزان به دلیل داشتن امتحان سعی در لغو آن داشتند که با همفکری یکدیگر ۲ نفر از آن‌ها اقدام به انداختن تکه‌های پاک کن داخل بخاری کرده‌اند و با ایجاد بوی آن شروع به سرفه کردن کرده و کلاس را ترک نموده‌اند.

سرهنگ صارمی با بیان اینکه این کار دانش‌آموزان باعث جو ناامنی در مدارس اقلید شده بود، گفت: متهمان پس از بازجویی با هماهنگی مرجع قضایی به دادسرا اعزام شدند.

دستگیری ۱۷ نفر از عاملان مزاحمت و اخلال در نظم عمومی در جهرم

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از دستگیری ۱۷ نفر از عاملان ایجاد مزاحمت و اخلال در نظم عمومی در شب چهارشنبه آخرسال خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی فرمانده انتظامی شهرستان جهرم بیان کرد: در جهت تأمین امنیت شهروندان در چهارشنبه آخر سال، طرح برخورد با اخلالگران نظم و امنیت و هنجار‌شکنان در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: در این خصوص با تدابیر و اقدامات هوشمندانه مأموران، ۱۷ نفر از افرادی که اقدام به ایجاد مزاحمت برای شهروندان، اخلال در نظم و تخریب اموال عمومی در پارک می‌کردند شناسایی و دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی جهرم تصریح کرد: در این طرح ضمن کشف ۴ هزار و ۱۵۶ عدد مواد محترقه غیرمجاز، ۵ دستگاه موتورسیکلت و خودرو متخلف توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.

سرهنگ رزمجویی ضمن تشکر از خانواده‌هایی که هشدار پلیس را جدی گرفته و چهارشنبه آخر سال را در کنار فرزندانشان سپری کردند، گفت: پلیس با قاطعیت و جدیت و به پشتوانه آگاهانه مردم با اراذل و اوباش و هنجارشکنان برخورد قانونی خواهد کرد.

شگرد سارقان در ایام تعطیلات

فرمانده انتظامی شهرستان فسا با اشاره به شگرد برخی از باند‌های سارقان، گفت: با توجه به مسافرت‌های نوروزی، برای پیشگیری از سرقت منزل شهروندان اقداماتی انجام دهند.

سرهنگ محمدهاشم قسام فرمانده انتظامی شهرستان فسا از شگرد برخی از باند‌های سارقان این است که به در منزل افراد مراجعه می‌کنند؛ اگر اهالی منزل در را گشودند مشخصاتی را برای پاک کردن رد خود بیان کرده و می‌روند و اگر کسی در منزل نبود، آن خانه را طعمه سرقت قرار می‌دهند.

او، با توجه به تعطیلات و مسافرت‌های نوروزی، توصیه‌هایی در جهت پیشگیری از سرقت منزل به اقشار مردم کرد.

۱- هنگام خروج از منزل حتی برای مدت کوتاه، تمام در‌های خانه اعم از در ورودی، در‌های اتاق و حتی پنجره‌ها را به خوبی قفل کنید.

۲-تا آنجا که امکان دارد از نگهداری پول و طلاجات در منزل خودداری کرده و در صورت ضرورت به نگهداری، محل نگهداری پول نقد، جواهرات و اشیای با ارزش خود را نزد سایرین افشا نکرده و آن را در معرض دید و در دسترس قرار ندهید.

۳-سارقان زمان سرقت را از نیمه‌های شب به طول روز، بعد از ظهر و اوایل شب تغییر داده‌اند؛ در این اوقات نیز رعایت اصول ایمنی را فراموش نکنید.

۴-وسایط نقلیه حتی در حیاط منزل و داخل پارکینگ نیز قفل کرده و دقت کنید که کلید و سوئیچ را در پارکینگ و حیاط جا نگذارید.

۵-از شگرد برخی از باند‌های سارقان این است که به در منزل افراد مراجعه می‌کنند؛ اگر اهالی منزل در را گشودند مشخصاتی را برای پاک کردن رد خود بیان کرده و می‌روند و اگر کسی در منزل نبود، آن خانه را طعمه سرقت قرار می‌دهند؛ پس به تردد افراد مشکوک و یا خودرو‌های غریبه در اطراف منزل خود حساس باشید و شماره خودرو آنان را به ۱۱۰ گزارش دهید.

۶-برنداشتن تراکت‌های تبلیغاتی بین در‌های ورودی منزل، نشانه خالی بودن آن خانه است و فرصتی برای سارقان؛ روزانه در منزل خود را بررسی کنید که تراکت‌های تبلیغاتی بین آن باقی نماند.

۷-احیای فرهنگ همسایه بانی از راهکار‌های مهم در پیشگیری از سرقت است که حس مسئولیت پذیری در برابر همسایگان و اهالی محل، موجب ارتقای احساس امنیت و کاهش فرصت برای سارقان خواهد بود.

۸-چنانچه در مجاورت منزل شما ساختمان نیمه‌ساز، گاراژ، بوستان و مکان‌های تاریک و خلوت واقع شده است، به ایمنی آن اهمیت بیشتری بدهید.

۹-در صورت عزیمت به مسافرت، از اعلام موقعیت مکانی و نشر تصاویر خود در فضای مجازی هنگام سفر، که گویای خالی بودن منزلتان است، خودداری کنید.

۱۰-برای درب‌های دو لنگه، قفل اضافی تعبیه کنید و محوطه بیرونی منزل خود را با نصب لامپ، از روشنایی کافی برخوردار کنید.

۱۱-از قرار دادن نردبان و چهارپایه در داخل حیاط به ویژه کنار دیوار‌ها خودداری کنید.

۱۲-هنگام خروج از منزل در صورت مشاهده خودرو‌های غریبه مشکوک که بی هدف در حال پرسه زدن می‌باشند، شماره پلاک آن را یادداشت کرده و سعی کنید پس از طی مسافتی جهت حصول اطمینان به منزل مراجعه کنید.

۱۳-در زمان خروج از منزل با استفاده از لامپ‌های تایمردار سارقان را گمراه کنید.

۱۴-استفاده از سیستم ضد سرقت (آژیر) به عنوان عامل بازدارنده در پیشگیری از سرقت موثر است که به محض باز شدن در و یا پنجره‌ها، با صدای هشدار باعث هوشیاری همسایه‌ها شود.

سرهنگ قسام با بیان اینکه رعایت اصول ایمنی توسط مردم، در ناکام ماندن سارقان تاثیر به سزایی دارد، تصریح کرد: بررسی‌های انجام شده از صحنه‌های وقوع سرقت و اظهارات مالباختگان نشان می‌دهد که در اغلب موارد، سارقان برای رسیدن به اهداف خود با مشکلات و موانع کمی روبرو بوده‌اند و به راحتی مرتکب سرقت شده‌اند.

دستگیری مزاحمان چهارشنبه سوری در استهبان

فرمانده انتظامی استهبان از دستگیری مزاحمان چهارشنبه سوری و کشف ۹ کیلوگرم مواد پیش ساز محترقه (سرنگ) در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین اکبرپور فرمانده انتظامی استهبان بیان کرد: با توجه به روز‌های پایانی سال، طرح برخورد با مزاحمان و توزیع کنندگان مواد محترقه توسط پلیس استهبان به مرحله اجرا درآمد.

دستبند بر دست متهم

او افزود: ماموران انتظامی استهبان در برقراری نظم و امنیت مراسم چهارشنبه سوری، موفق به کشف ۹ کیلوگرم سرنگ و دستگیری ۱۲ نفر که اقدام به پرتاب مواد محترقه و همچنین برای شهروندان ایجاد مزاحمت می‌کردند، شدند.

فرمانده انتظامی استهبان با اشاره به اینکه در این رابطه ۷ دستگاه وسایط نقلیه توقیف و متهمان روانه دادسرا شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک سریعا مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف خودرو سرقتی در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از کشف سواری پراید سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی استهبان اظهار کرد: ماموران گشت یگان امداد هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک خودرو پراید بلاصاحب مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

او افزود: در استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد این خودرو سرقتی و سابقه سرقت از شهرستان شیراز را دارد.

سرهنگ زراعتیان اضافه کرد: شهروندان باید هشدار‌های پلیس را در رابطه با پیشگیری از سرقت جدی بگیرند و موارد مشکوک را نیز از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

مسافر سواری با تریاک در لارستان دستگیر شد

فرمانده انتظامی لارستان از دستگیری یک نفر و کشف ۱۱ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی لارستان بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر لارستان هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک سواری پراید مسافرکش مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از کوله پشتی یکی از مسافران موفق به کشف ۱۱ کیلو و ۸۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک شدند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه متهم به دادسرا معرفی شد، اظهار کرد: مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر با جدیت توسط ماموران پلیس دنبال می‌شود و به شهروندان توصیه می‌کنیم هرگونه اخبار و اطلاعات پیرامون این موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف خودرو سرقتی در شهرستان کوار

فرمانده انتظامی کوار از کشف یک سواری پراید دارای سابقه سرقت از شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی فرمانده انتظامی کوار بیان کرد: ماموران پاسگاه انتظامی اکبر آباد کوار هنگام گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک خودرو پراید که در کنار جاده پارک بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

او افزود: در بررسی‌های اولیه و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد که خودرو فوق مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق ادامه دارد، خاطر نشان کرد: شهروندان هشدار‌ها و آموزش‌های پلیس را جدی گرفته و به منظور جلوگیری از وقوع پدیده نابهنجار سرقت، ضمن استفاده از تجهیزات بازدارنده و رعایت نکات ایمنی، در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعا با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.