بیش‌از ۶۰۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی سیستان و بلوچستان رفع تصرف شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان میزان رفع تصرفات اراضی ملی در استان را از ابتدای سال تاکنون توسط اداره مسکن و شهرسازی ۲۱ و نیم هکتار، بنیاد مسکن ۱۱ هکتار، شهرداری‌ها ۱۲.۷ هکتار و منابع طبیعی را ۶۰۰ هکتار عنوان کرد.

مهدی شمس آبادی در جلسه رفع تصرف اراضی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اراضی ملی از منابع اصلی برای توسعه و آبادانی کشور است، از تشدید اقدامات مقابله‌ای با زمین خواری توسط سودجویان در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروزی و برخورد قاطع و قانونی با متجاوزان به عرصه‌های طبیعی خبر داد.

وی ادامه داد: همه ساله با نزدیک شدن به ایام پایانی سال و تعطیلات نوروزی پدیده شوم زمین خواری توسط افراد فرصت طلب و سودجو نیز افزایش پیدا می‌کند که در این راستا تمام دستگاه‌های متولی حفظ اراضی ملی و یگان‌های حفاظت در کل استان با پایش مستمر، کنترل، نظارت، پیگیری و ایجاد هم‌افزایی اطلاعاتی با سازمان‌های حفاظت شونده، افزایش گشت‌های خودرویی و پیاده آمادگی خود را به بالاترین سطح افزایش داده تا به پشتوانه قانون و احکام قضایی با متخلفان به صورت قاطع برخورد کند.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان افزود: با تشکیل کمیته صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی در سیستان و بلوچستان با محوریت اداره اطلاعات استان امیدواریم با رصد اطلاعاتی دقیق جلوی تصرفات گرفته شود و اگر تصرفات جزیی اتفاق افتاد با برخورد قاطع نسبت به رفع تصرف اقدام شود.

وی از تشکیل یگان حفاظت واحد برای حفاظت از اراضی ملی و رفع تصرفات اراضی ملی در سیستان و بلوچستان خبر داد و آن را اقدام خوبی دانست که در نشست شورا به تصویب رسید.

شمس آبادی با تاکید بر اینکه وظیفه اصلی کمیته صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی شناسایی سرشبکه‌ها و مقابله با زمین خواران است افزود: سازمان‌های متولی موظفند افرادیکه چندین بار اقدام به تصرف اراضی ملی کرده‌اند را به دستگاه قضایی معرفی کنند تا برخورد قانونی با آن‌ها صورت گیرد.

وی با بیان اینکه زمین‌ها متعلق به نسل آینده است و باید در حفظ و نگهداری آن بکوشیم عنوان کرد تمام سازمان‌های متولی موظفند نسبت به کشیک در ایام نوروز و جلوگیری از تصرفات احتمالی اقدامات لازم را انجام دهند.

گفتنی است :ک در سالجاری بیش‌از ۶۰۹ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در سیستان و بلوچستان به ارزش ۵۴۷ میلیارد و ۱۲۴ میلیون و ۹۶۱ هزار ریال رفع تصرف شده است و در سال گذشته نیز میزان رفع تصرفات بیش‌از یک هزار و ۹۷۲ هکتار به ارزش ۲۵ هزار میلیارد ریال بوده است.

همچنین میزان رفع تصرفات در بستر و حریم رودخانه‌ها در سالجاری بیش از ۸۸۳ متر مربع است.

برچسب ها: اراضی ، منایع طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار