برپایی ۲۰ سیاه چادر عشایری در سطح شهر کرمانشاه

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان کرمانشاه از برپایی ۲۰ سیاه چادر عشایری در سطح شهر کرمانشاه برای استقبال از مسافران نوروزی خبر داد.

امین کوگانی معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان کرمانشاه از برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در ورودی و خروجی شهر‌ستان‌های کرمانشاه خبر داد و گفت : برپایی این نمایشگاه‌ها به معرفی صنایع دستی، آداب و رسوم استان کمک می‌کند.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان کرمانشاه افزود: در سطح شهر کرمانشاه ۲۰ سیه چادر عشایری برپا می‌شود که در آن خوراک‌های محلی پخت و برای فروش آماده می‌شود.

وی گفت: روستاییان و عشایر می‌توانند با نوا‌های محلی، غذا‌ها و نوشیدنی‌های سنتی از مسافران پذیرایی کرده و تولیدات لبنی، گیاهان دارویی تولیدی و محصولات صنایع‌دستی خود را به مسافران عرضه کنند.

کوگانی با بیان اینکه بازارچه‌های دائمی مشغول فعالیت هستند، گفت: در کنار آن‌ها تعداد بیش از ۸۰ غرفه سیار صنایع دستی و همچنین ۱۵ نمایشگاه در ورودی همه شهر‌های استان نیز برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از غرفه‌ها شروع بکار کرده اند، گفت: بطور رسمی آغاز بکار همه غرفه‌ها و بازارچه‌های ویژه ایام نورزو ۲۸ اسفند ماه خواهد بود.

کوگانی از تخفیف ۱۰ درصدی فروش محصولات این غرفه‌ها خبر داد و تصریح کرد: تیم‌های نظارتی متشکل از دستگاه‌های اجرایی مختلف نیز در این ایام نظارت‌ها را تشدید خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه بزرگ صنایع دستی در محوطه تاق بستان هم از ۲۰ اسفند فعالیت خود را آغاز کرده، عنوان کرد: در نمایشگاه امسال رشته‌های اصیل و بومی کرمانشاه همچون گیوه، گلیم، ساز‌های سنتی، زیورآلات سنتی، چرم دوزی و ... در معرض نمایش قرار خواهد گرفت.

وی هدف این غرفه‌ها را جذب گردشگر و عرضه محصولات و تولیدات هنرمندان کرمانشاهی بیان کرد و گفت: بجز رونق اقتصادی و حمایت از هنرمندان، گردشگران و مسافران می‌توانند نسبت به خرید اقلام و محصولات فرهنگی و صنایع دستی استان اقدام کنند.

کوگانی عرضه صنایع دستی و سوغات کرمانشاه را فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان دانست و خاطرنشان کرد: غرفه‌های صنایع دستی و سوغات در شهر کرمانشاه با همکاری شهرداری تاپایان ماه مبارک رمضان و در شهرستان تا پایان تعطیلات نوروز دایر می‌باشند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار