اختصاص ۱۵ میلیارد تومان به کارخانه خمیرمایه دورود

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: ۱۵ میلیارد تومان از محل تسهیلات صندوق ملی محیط زیست برای برطرف کردن مشکل آلودگی کارخانه خمیرمایه امید شهرستان دورود اختصاص یافت.

 علی سالاروند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در نشست بررسی وضعیت کارخانه خمیر مایه دورود اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته قراردادی با یک شرکت ذی‌صلاح برای ساخت سیستم تصفیه فاضلاب استاندارد منعقد گردید که حداکثر تا چهار ماه آینده تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

او افزود: باتوجه به اهمیت رفع آلایندگی کارخانه خمیرمایه به لحاظ قرار گرفتن در بالادست دورود، اراضی کشاورزی بخش سیلاخور و نگرانی اهالی شهرستان در این زمینه، اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان در راستای سیاست‌های تشویقی خود نسبت به معرفی کارخانه خمیر مایه لرستان جهت دریافت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات از محل تسهیلات صندوق ملی محیط زیست اقدام نموده است که در حال طی شدن مراحل نهایی می‌باشد.

مدیر کارخانه خمیرمایه امید نیز گفت: مشکل آلایندگی این واحد از سال ۱۳۷۰ وجود داشته و کارخانه بعد از ۱۳ سال تعطیلی از ۲ سال گذشته شروع به فعالیت نموده که با توجه به آلاینده بودن خروجی کارخانه، دریافت اخطاریه های زیست محیطی و پیگیری مداوم اداره کل محیط زیست، تصمیم بر رفع آلایندگی این واحد تولیدی گرفته شد.

علی لطیفی افزود: با توجه به هزینه بالای تاسیسات رفع آلایندگی، این واحد با مساعدت اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان نسبت به درخواست تسهیلات از صندوق ملی محیط زیست اقدام نمود که در حال حاضر قرارداد با مجری جهت رفع آلایندگی منعقد شده است.

 

برچسب ها: تسهیلات ، اعتبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار