سنای فرانسه قانون افزایش سن بازنشستگی را تصویب کرد

سنای فرانسه با وجود اعتراضات گسترده، امروز با لایحه اصلاح نظام بازنشستگی موافقت کرد.

شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد مجلس سنای فرانسه قانون افزایش سن بازنشستگی را تصویب کرد.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، سنای فرانسه که اکثریت آن را محافظه کاران تشکیل می‌دهند با ۱۹۳ رای موافق در برابر ۱۱۴ رای مخالف، لایحه جنجالی دولت را تصویب کرد.

با این حال رای گیری بعد از ظهر امروز در مجلس نمایندگان سرنوشت ساز خواهد بود، زیرا پیش بینی می‌شود که حامیان دولت بر خلاف سنا، اکثریت شکننده‌ای را در برابر مخالفان تشکیل دهند.

پیشتر شبکه تلویزیونی فرانسوی بی اف ام (BFMTV) به نقل از منابع آگاه خبر داده بود که رئیس جمهوری فرانسه در دیدار دیشب (۲۴ اسفند) با نخست وزیر و وزیران پیگیر لایحه افزایش سن بازنشستگی، اعلام کرد که در صورت عدم تصویب این لایحه جنجالی در رای گیری امروز، مجلس را منحل می‌کند.

علیرغم واکنش‌های منفی، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه به طرح خود برای افزایش سن بازنشستگی ادامه داده است. این طرح سن بازنشستگی را از ۶۲ به ۶۴ سال می‌رساند. در خصوص مشاغل مربوط به جمع‌آوری زباله، این رقم متفاوت است. پیشتر افرادی که در جمع آوری زباله فعالیت می‌کردند در سن ۵۷ سالگی بازنشسته می‌شدند، اما با تغییراتی که دولت ایجاد کرده است این میزان به ۵۹ سال تغییر می‌کند.

شهروندانی که به پشتیبانی سیاستمداران منتقد رئیس جمهور فرانسه و با سازماندهی گسترده کنفدراسیون‌ها و اتحادیه‌های کارگری این کشور بار‌ها فرانسه را در گرداب اعتصاب و تظاهرات فرو بردند.

روندی که با چندین تظاهرات میلیونی و حتی شبانه و همچنین اعتصاب‌های گسترده در حوزه‌های متعددی همچون نیروگاه‌های هسته‌ای، بارانداز‌ها و بنادر، شبکه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی، پالایشگاه‌ها و پمپ‌بنزین‌ها و مشاغل خرد و کلان تجلی یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Czechia
ناشناس
۱۶:۵۰ ۲۵ اسفند ۱۴۰۱
وقتی متوسط عمرشون 90 ساله بایدم زمان بازنشستگیشون 64 سال باشه ولی اینجا که متوسط عمر هفتاد ساله زمان بازنشستگی باید 48 سال باشه
آخرین اخبار