تکالیف دانش آموزان در نوروز

رییس گروه‌های آموزشی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: تکالیف دانش‌آموزان استان در ایام تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۲ با رویکردی جدید اعلام شد.

رییس اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه تکالیف دانش‌آموزان استان در ایام تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۲ با رویکرد جدید  خواهد بود، افزود: فعالیت‌های یادگیری دانش آموزان در ایام نوروز با عناوین مختلفی از جمله پیک نوروزی، پیک شادی، عید و داستان و به علت تقارن این ایام با ماه مبارک رمضان با نام مهمانی در مهمانی نامگذاری شده است.

یوسف فرمانی می گوید: تکالیف دانش آموزان در زمینه‌های مختلف و عناوینی مانند مهمانی بهار، لاله‌ها، طبیعت، خانواده و مهمانی خدا را در بر می‌گیرد، و فعالیت‌هایی که توسط دانش آموزان انجام می‌شود شامل آثاری از جمله ارسال عکس و فیلم، تیزر، نقاشی، گزارش نویسی، تصویر، فایل‌های صوتی و تصویری است.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌ها هم می‌توانند در این زمینه با دانش آموزان همکاری کنند، ادامه داد: هر اثری که دانش آموز بتوانند مناسب با نوع خلاقیت خود و یا با همکاری خانواده انجام دهد، قابل قبول است.

رییس اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی یادآور شد: این استان پشتیبان ملی برای برنامه ملی مهمانی لاله‌هاست و تاکید می‌شود هر دانش آموز حداقل یک اثر در کانال ملی یادگیری فعالیت‌های نوروز ۱۴۰۲ (yadgirynoroz ۱۴۰۲) ارسال کند.

به گفته فرمانی آثار ارسالی در کانال با زیرنویس‌های مختلف توسط ربات بارگذاری می‌شود، و دانش آموزان می‌توانند آثار خود را به معلمان و یا گروه کلاسی در شبکه شاد ارسال کنند تا معلمان این آثار را در کانال یادگیری نوروز ۱۴۰۲ بارگذاری کنند.

وی ادامه داد: هر روز یک مسابقه در این کانال یادگیری، نوروز ۱۴۰۲ درج می‌شود و دانش آموزان می‌توانند در آن شرکت کرده و بعد از قرعه کشی از جوایز در نظر گرفته شده بهره‌مند شوند.

رییس اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار کرد: دانش آموزان می‌توانند در هر زمینه که می‌خواهند این آثار را ارسال کرده و با توجه به علایق شان در کانال بارگذاری کنند و این نوع فعالیت با هدف احیای نام پدر بزرگ و مادر بزرگ‌ها و گرامیداشت ایام ماه مبارک رمضان طراحی شده است.

در استان آذربایجان غربی، ۶۴۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی و در پنج هزار و ۲۰۰ مدرسه  تحصیل می کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.