تکلیف بندگانی که در ماه مبارک رمضان از رحمت الهی محروم می‌شوند

یک کارشناس مذهبی، درمورد سرنوشت شقاوتمندانی که در ماه مبارک رمضان از رحمت الهی محروم می شوند توضیحاتی داد.

حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی، سخنران مذهبی، درمورد افرادی که در ماه مبارک رمضان از رحمت الهی محروم می‌شوند، بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «فَإِنَّ الشَّقِیَّ مَنْ حُرِمَ غُفْرَانَ اللَّهِ فِی هَذَا الشَّهْرِ الْعَظِیمِ وَ اذْکُرُوا بِجُوعِکُمْ وَ عَطَشِکُمْ فِیهِ جُوعَ یَوْمِ الْقِیَامَةِ وَ عَطَشَهُ» «پس شقی و بدبخت، آن کسی است که در این ماه بزرگ، از آمرزش خدا بی بهره شود. در این ماه با گرسنگی و تشنگی خود، گرسنگی و تشنگی روز قیامت را بیاد آورید.» یعنی شقاوتمند کسی است که از رحمت الهی در ماه مبارک رمضان با این همه رحمت، محروم شده باشد و در روایت آمده است کسی که خداوند متعال در ماه مبارک رمضان، او را نبخشیده باشد، تا ماه رمضان سال بعد، دیگر بخشیده نمی‌شود، مگر این که عرفه را درک کند چراکه روز بسیار باعظمتی است.

این سخنران مذهبی ادامه داد: روز عرفه بود، امام سجاد (ع) دیدند که یک نفر در حال گدایی کردن است، حضرت (ع) به آن فرد فرمودند: آیا از غیر خداوند متعال گدایی می‌کنی؟ این امید وجود دارد که حتی بچه‌هایی که در شکم مادران خود هستند در روز عرفه سعادتمند شوند. این در حالی است که بچه در شکم مادر هنوز به دنیا نیامده و عملی انجام نداده است.

این سخنران مذهبی افزود: این که امام سجاد (ع) فرمودند در شکم مادران، امید سعادتمندی برای نوزادان وجود دارد به این معنی است که اگر حتی فردی شقاوت ذاتی دارد و در عالم عهد، میثاق، طینت و... خرده شیشه‌ای دارد در روز عرفه با دعای پدر و مادرش می‌تواند عوض شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار