شیب افزایشی کرونا در استان مرکزی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به شیب افزایشی کرونا در استان مرکزی گفت: در ماه جاری ۱۵۶ مورد مثبت کرونا در این استان شناسایی شده اند.

علیرضا امانی دسرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد تعداد مبتلایان و بیماران با تست مثبت کرونا در چهار ماه اخیر با شیب ملایم و افزایشی در حال زیاد شدن است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: طبق آمارها تعداد بیماران با تست مثبت مراجعه کننده به مراکز درمانی در آذرماه ۲۶ نفر، دی ماه ۳۱ نفر و بهمن ماه ۳۸ نفر بوده که این آمار تا به امروز و در اسفندماه به ۱۵۶ نفر رسیده است.

وی تاکید کرد: این افزایش ناگهانی در اسفند بسیار نگران کننده است و لازم است مردم و مسئولان بار دیگر هشدارها را جدی بگیرند و زنگ خطر کرونا را شنیده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

امانی به فرا رسیدن عید نوروز و شروع سفرهای این تعطیلات و نیز ماه مبارک رمضان و دید و بازدیدهای مرسوم عید و این ماه عزیز اشاره کرد و گفت: هم استانی‌ها لازم است تا حد امکان از ماسک استفاده کرده و حتی المقدور از تجمعات خودداری کنند و به تهویه‌ی اماکن به خصوص سربسته اهمیت دهند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان ضمن هشدار افزایشی شدن کرونا گفت: اگر نسبت به این افزایش آمار بی تفاوت باشیم در ماه‌ها و شاید روزهای آینده دچار مشکل و گرفتار بحران دیگری از این بیماری خواهیم شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.