وزرای صنعت، معدن و تجارت ایران و طالبان وضعیت ترانزیت دو کشور را بررسی کردند

وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرد با وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران بر افزایش ترانزیت و تجارت تعادلی با سهولت‌های بیشتر و خدمات بهتر گفتگو کردند.

نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت در سفرش به جمهوری اسلامی ایران با سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت دیدار کرده و روی افزایش ترانزیت و تجارت گفتگو کردند.

وزارت صنعت و تجارت طالبان بامداد امروز در اعلامیه‌ای گفت دو طرف در این دیدار روی افزایش ترانزیت و تجارت تعادلی با سهولت‌های بیشتر و خدمات بهتر، افزایش مدت ویزای تجارتی از سوی جمهوری اسلامی ایران، کاهش هزینه‌های ترانزیتی، افزایش تردد موترهای باربری در مرزها، روی تفاهم قرنطینه‌ و مشکلات تعاملات بانکی صحبت نموده است.

در اعلامیه آمده که طرفین روی پیشنهادات و راه‌های حل دو جانبه بابت روابط بهتر اقتصادی، تعرفه ترجیحی برای محصولات افغانستانی، افزایش ساعات کاری در بنادر دو طرف گ کردند.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان روی ایجاد دهلیز خاص برای اموال ترانزیتی از خاک دو کشور جهت سهولت و کاهش قیمت در اموال صحبت نموده، از سرمایه‌گذاران ایرانی خواسته تا در سکتور زراعت و مال‌داری افغانستان سرمایه گذاری نمایند.

اعلامیه افزوده که دو طرف روی توافق نامه‌ تجارتی و ترانزیتی جدید بین افغانستان و ایران نیز صحبت کردند.

گفتنی است که سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان پیش از این گفته بود که افغانستان و ایران ظرفیت ۱۰ میلیارد دلار، تجارت را در سال دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار