برپایی بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی در قم

بازارچه‌های موقت عرضه محصولات صنایع‌دستی در ایام نوروز ۱۴۰۲ پذیرای حضور گردشگران و بازدیدکنندگان است.

 به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، علیرضا ارجمندی اعلام کرد: بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی به منظور ترویج، معرفی و توسعه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان در نوروز ۱۴۰۲ برپا می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‎‌دستی قم ادامه داد: این بازارچه‌های نوروزی موقت در مکان‌های پرتردد همچون بناهای تاریخی و مناطق گردشگری راه‌اندازی شده‌اند تا گردشگران علاوه بر بازدید از جاذبه‌های گردشگری از محصولات صنایع‌دستی به عنوان سوغات بهره‌مند شوند.

ارجمندی، خانه صنایع‌دستی نامیرا، خانه تاریخی زند، مسجد اهل بیت (ع) و ورودی بوستان فدک در ابتدای عوارضی قم - تهران، و ایستگاه مسافری راه‌آهن قم را از محل‌های برپایی بازارچه صنایع‌دستی نوروزی برشمرد.

او در ادامه با توجه به تقارن نوروز با ایام ماه مبارک رمضان گفت: بازارچه‌ها از ابتدای صبح تا اذان مغرب پذیرای حضور بازدیدکنندگان خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‎‌دستی قم گفت: در این نمایشگاه‌ها آثار صنایع‌دستی بومی استان در رشته‌هایی چون سنگ، شیشه، سفال، سرامیک، جواهرات و زیورآلات سنتی، کاشی، منبت چوب، معرق، و خرمهره… عرضه می‌شود.

برچسب ها: صنایع دستی ، نوروز1402
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.