سیفی: کاهش بودجه ووشو با ۵۸ مدال تعجب آور است

رئیس فدراسیون ووشو گفت: برایم تعجب آور بود که نه تنها بودجه مان افزایش پیدا نکرده بلکه کاهش هم پیدا کرده است.

امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو درباره وضعیت این رشته ورزشی اظهار کرد: خدا را شکر در سال ۱۴۰۱ اتفاقات خوبی برای ووشو رخ داد و در رقابت‌هایی که شرکت کردیم توانستیم ۵۸ مدال بین المللی کسب کنیم و در رده‌های پایه در بخش نوجوان و جوانان با اقتدار توانستیم قهرمان جهان شویم. همچنین در کوراش هم قهرمان آسیا شدیم. در مسابقات قهرمانی جوانان جهان در هند دختران ما خوش درخشیدند و برای اولین بار  ۳ مدال طلا کسب کردند و عنوان نایب قهرمانی را کسب کردند و پسران ما هم عملکرد خوبی داشتند.  

او ادامه داد: سال ۱۴۰۱ سال خوبی بود و حجم برنامه‌های زیادی داشتیم و تقویم فشرده‌ای در زمستان به خصوص اسفند ماه داشتیم. مسابقات انتخابی درون اردویی ووشو برگزار شد. بازی‌های آسیایی در سال آینده مهمترین رویدادی است که پیش رو داریم و قهرمانی جهان که در آمریکا برگزار خواهد شد. در بخش کوراش هم اردوی تیم ملی در حال برگزاری است. همچنین  مسابقات قهرمانی آسیا در ۵ اردیبهشت برگزار می‌شود و این مسابقات از لحاظ رنکینگی مهم است و باید حضور در این مسابقات داشته باشیم. نگران هستیم، چون این مسابقات نزدیک است و دغدغه این را داریم که تیم کاملی اعزام کنیم و شاید محدودیت‌های جدی برای ما اعمال شود.

او افزود: فدراسیون‌های دیگر هم چالش ما را داشته اند و چندین اعزام به علت مسائل اقتصادی  لغو شده است. تلاش می‌کنیم ورزشکارانی که در اوزان بازی‌های آسیایی حضور دارند به این مسابقات اعزام کنیم. بعد از آن مسابقات دانشجویان جهان در چین برگزار می‌شود و رشته ووشو می‌تواند نقطه اتکایی برای کاروان ایران باشد. در مرداد ماه مسابقات قهرمانی جوانان آسیا برگزار می‌شود و مهرماه هم بازی‌های آسیایی است که امیدوارم  رشته‌های های کوراش و ووشو بتوانند در آنجا خوش بدرخشند و بعد از مسابقات کامبک گیمز در  ریاض عربستان و مسابقات قهرمانی جهان در تگزاس آمریکا است و مسابقات قهرمانی  جهان کوراش در ترکمنستان خواهد بود.  

او درباره اینکه چقدر بودجه  به ووشو پرداخت شده است، گفت: ما امسال فکر نمی‌کردیم که چنین برنامه ریزی برای بودجه ووشو در نظر گرفته شود و روز گذشته ۸/۵ میلیارد تومان برای ما تعیین کردند که ۶۱ درصدش تخصیص داده شد و مجلس ا ز تبصره ۱۴ به فدراسیون ووشو کمک کرد و ۵ میلیارد به ما دادند. فکر می‌کردیم بودجه ما رشد  قابل توجهی پیدا کند از این جهت که تورم زیادی از لحاظ اعزام بین المللی، فدراسیون‌ها شاهد بودند، اما در کمال تعجب دیدیم که نه تنها بودجه افزایش پیدا نکرده که کاهش هم پیدا کرده است. برایم تعجب آور بود که فدراسیون ما جزو موفق‌ترین فدراسیون‌ها از لحاظ مدال آوری است، اما این کاهش بودجه لطمه جبران ناپذیری را به ما وارد کرد و از آن طرف هم همین بودجه به طور کامل به فدراسیون ووشو تخیصص داده نشده است و منتظریم تا ببینیم  در یکی، ۲ روز پایان سال اتفاق خوبی رخ می‌دهد یا نه!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار