با مشارکت بخش خصوصی؛

اولین خانه مسافر مجوزدار افتتاح شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از افتتاح اولین خانه مسافر مجوزدار استان در بند امیرشاه بیرجند خبر داد.

شاهوردی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: نخستین خانه مسافر مجوزدار استان با مشارکت بخش خصوصی برای اقامت گردشگران و مسافران نوروزی در بند امیرشاه بیرجند افتتاح شد.

او افزود: این خانه مسافر ۴۳۵ متر مربع متراژ دارد و برای تجهیز آن ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

شاهوردی تصریح کرد: خانه مسافر به انواع واحد‌های اقامتی مستقل با کاربری مسکونی و دارای مالکیت خصوصی گفته می‌شود که به لحاظ عرفی و حقوقی قابل سکونت برای مسافران باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی بیان کرد: این واحد‌ها پس از اخذ پروانه بهره‌برداری مجاز به پذیرش و اسکان گردشگران داخلی و خارجی هستند.

او گفت: وقتی پروانه بهره‌برداری یک خانه مسافر صادر می‌شود باید در تمامی روز‌ها آماده پذیرش مسافر و گردشگر باشد.

شاهوردی با بیان اینکه خانه مسافر می‌تواند ویلا، سوئیت یا یک واحد آپارتمانی باشد ادامه داد: امیدواریم در نوروز ۱۴۰۲ بتوانیم بهترین خدمات را به گردشگران و مسافران نوروزی ارائه دهیم و خاطره خوشی از اقامت در شهرستان‌های استان را برای آنان رقم بزنیم.

بند امیرشاه بیرجند به دلیل نزدیکی به شهر یکی از جاذبه‌های طبیعی پرطرفدار مرکز استان بوده و شاهد گردشگران بسیاری در فصول مختلف سال است.

وجود هتل، سفره‌خانه و رستوران‌های سنتی در کنار بافت تاریخی و قدیمی روستای امیرشاه جلوه‌ای زیبا خلق کرده و به جذابیت‌های گردشگری آن افزوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار