سیب، سین سلامتی سفره هفت سین

متخصص تغذیه گفت: سیب به دلیل داشتن انواع ویتامین و آنتی اکسیدان برای سلامتی بدن مفید است.

مریم اژدری متخصص تغذیه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان یزد گفت: سیب یکی از سین‌های سفره هفت سین است که نماد سلامتی است همچنین سیب نماد زیبایی و عشق است.

او بیان کرد: سیبی که سر سفره هفت سین قرار می‌دهند، نشان از دوری از بیماری دارد و سیب نمادی از زایش و نمودی از هدیه الهی است.

متخصص تغذیه گفت: از روزگاران قدیم تا امروز سیب را بر سر سفره قرار می‌دهند که مورد لطف خداوند واقع شوند و از رزق و روزی بهشتی نصیب این افراد شود.

او با تاکید بر سودمندی سیب برای سلامتی تصریح کرد: سیب دارای تطبیق پذیری با آشپزی و رنگ‌ها و طعم‌های متعدد و میوه‌ای شگفت انگیز با مزایای بسیاری است که در تحقیقات علمی به اثبات رسیده است.

متخصص تغذیه بیان کرد: سیب در تهیه غذا‌هایی مانند پای، کلوچه، مربا، سالاد، بلغور جو دو سر یا اسموتی استفاده می‌شوند همچنین یک میان وعده عالی به حساب می‌آید.

او با اشاره به وجود انواع ویتامین‌ها در سیب اظهار داشت: سیب منبع خوبی از فیبر و ویتامین C است همچنین حاوی آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین E و پلی فنول‌هایی است که برای سلامتی بدن انسان مفید است.

اژدری گفت: سیب به دلیل محتوای فیبر و آب زیادی که دارند سیر کننده هستند و پلی فنول‌های آن نیز اثرات ضد چاقی دارند.

متخصص تغذیه بیان کرد: سیب از راه‌های مختلفی سلامت قلب انسان را تامین می‌کند و سرشار از فیبر محلول است که به کاهش کلسترول کمک می‌کند همچنین پلی فنول موجود در سیب سبب کاهش فشار خون و جلوگیری از سکته قلبی می‌شود.

او با تاکید بر سودمندی سیب برای بیماران مبتلا به بیماری دیابت تصریح کرد: مصرف سیب با کاهش خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ مرتبط است که به دلیل محتوای پلی فنول آن است.

متخصص تغذیه بیان کرد: نوع فیبر موجود در سیب باکتری‌های مفید روده را بهبود می‌بخشد به همین دلیل این میوه به محافظت در برابر بیماری‌های مزمن کمک می‌کند.

او گفت: فیبر و محتوای آنتی اکسیدانی سیب با کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان مرتبط است.

متخصص تغذیه بیان کرد: سیب حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که به تنظیم پاسخ‌های ایمنی و محافظت در برابر بیماری آسم کمک می‌کند.

او تصریح کرد: کوئرستین موجود در سیب از مغز انسان در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار