صدور ۲۰۲ پروانه بهره‌برداری واحد‌های تولیدی در اردبیل

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اردبیل گفت: امسال ۲۰۲ پروانه بهره‌برداری واحد‌های تولیدی و صنعتی در استان صادر شده است.

رامین صادقی گفت: یک هزار و ۵۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل وجود دارد که ۹۱ درصد آنها فعال بوده و کمتر از ۱۰درصد راکد است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اردبیل می گوید: ۱۰۱ طرح تولیدی راکد و غیرفعال در این استان شناسایی شده که ۶۸ مورد آن قابل احیا است.

او کل اشتغال بخش صنعت استان اردبیل را ۲۷ هزار نفر اعلام کرد و گفت: در بخش صنعت استان در مجموع ۷۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار سرمایه‌گذاری شده است.

صادقی همچنین می گوید: از اول امسال تاکنون جواز تاسیس ۵۱۱ طرح تولیدی و صنعتی با اشتغال‌زایی ۲۱ هزار نفر صادر شده که ۱۹۲ مورد آن در سال ۱۴۰۲ و ۳۱۹ مورد دیگر هم در سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می‌رسد.

او با اشاره به ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی استان گفت: امسال از محل تبصره ۱۸ سه هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی با هدف رونق تولید و اشتغال پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اردبیل می گوید: میزان تسهیلات مصوب برای واحدهای تولیدی و صنعتی استان از سوی بانک‌های عامل سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بوده که ۸۰ درصد آن پرداخت شده و ۲۰ درصد دیگر هم به زودی پرداخت خواهد شد.

صادقی با بیان اینکه واحدهای تولیدی و صنعتی راکد با ارائه تسهیلات کم‌بهره در اولویت راه‌اندازی هستند، گفت: یکی از اهداف جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، راه‌اندازی طرح‌های جدید و در کنار آن احیا و راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد و رفع مشکلات و موانع موجود بر سر راه آنهاست و محقق شدن این هدف مستلزم همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی استان است.

صادقی در ادامه رفع موانع تولید، حفظ و ایجاد اشتغال جدید و پایدار را تضمین‌کننده توسعه اقتصادی عنوان کرد و می گوید: با توجه به اولویت‌گذاری دولت درباره رونق تولید و ایجاد اشتغال، سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان با تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی مشکلات و موانع قانونی موجود را بررسی و درصدد مرتفع کردن این مشکلات است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.