تجلیل از کارآفرینان و کارفرمایان برتر تامین اجتماعی هرمزگان

تجلیل از چهره‌های برتر کارآفرینی و کارفرمایی تامین اجتماعی ۱۴۰۱ در قالب جشنواره کارستان با حضور مدیرکل تامین اجتماعی و جمعی از مسوولان استانی برگزار شد.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی هرمزگان در این آیین کارفرمایان و کارآفرینان را مجاهدان عرصه اقتصاد دانست و گفت: این قشر در بخش‌های مختلف تولیدی و صنعتی به عنوان موتور محرکه چرخه اقتصاد کشور، نقش مهمی در توسعه و پویایی جامعه دارند.

عباس اکبری با اشاره به حضور حدود ۳۰ هزار کارگاه فعال زیرپوشش سازمان تامین اجتماعی هرمزگان گفت: بخش زیادی از منابع مالی تامین اجتماعی که در قالب تعهدات کوتاه مدت و بلندمدت به بیمه شدگان و بازنشستگان پرداخت می شود، از حوزه کارفرمایی اتفاق می افتد.

او گفت: جشنواره کارفریان برتر هر ساله در راستای تحقق اصل سه جانبه گرایی سازمان تامین اجتماعی و براساس تقویت و توسعه تعاملات با شرکای اجتماعی برگزار می‌شود.

مدیرکل سازمان اجتماعی هرمزگان با اشاره به اقدام‌های دولت سیزدهم در حمایت از بیمه شدگان و تامین اجتماعی گفت: اجرای بیمه فراگیر خانواده ایرانی و تحت پوشش قرارگرفتن بیش از ۱۴ هزار نفر، تکمیل و طراحی پروژه های درمانی، توسعه خدمات غیرحضوری و ارائه مشاوره غیرحضوری از جمله این خدمات است.

اکبری سازمان تامین اجتماعی را بزرگترین صندوق بیمه ای کشور در راستای پوشش گسترده خدمات بیمه ای معرفی کرد و گفت: همکاران ما در راستای پشتیبانی و صیانت از عاملان تولید که بخش عمده‌ای آن برعهده کارفرمایان است، تلاش می کنند.

او گفت: سازمان تامین اجتماعی هرمزگان در بحث دولت الکترونیک و پیشرفت خدمات غیرحضوری، امروز توانسته ۵۰ خدمت را به صورت غیرحضوری به جامعه هدف خود ارائه کند و باعث افزایش سطح رضایت مندی در این زمینه شود.

اکبری گفت: خوشبختانه همکاری خوبی با حوزه کارفرمایی داریم و به طور گسترده با این قشر در تعامل هستیم و یکی از الزامات در حوزه نظام بیمه ای، تهیه پیوست تامین اجتماعی برای طرح ها و برنامه های کلانی که در کشور است یعنی هر برنامه‌ و طرحی که قابلیت اجرایی دارد، باید پیوست فرهنگی تامین اجتماعی داشته باشد.

او گفت: در حوزه تامین اجتماعی که خدمتگزار مردم هستیم؛ باید به مسائل و موارد کارفرمایی و صاحبان کسب و کار توجه داشته باشیم و باتوجه به اینکه بخش عظیمی از سهم مشارکت برای انجام تعهدات ما توسط صاحبان کسب و کار تامین مالی می‌شود، نیازمند این هستیم که توجه ویژه ای به مسائل این عزیزان داشته باشیم.

حمایت از سرمایه گذاران و کارآفرینان راهکاری اساسی برای رفع بیکاری است

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با اشاره به نرخ بالای بیکاری در استان گفت: رفع این مشکل راهکاری اساسی نیاز دارد که یکی از مهم‌ترین این راهکارها حمایت از سرمایه گذاران و کارفرآرینان است.

احمد مرادی گفت: اگر بخواهیم طبق آمایش سرزمینی که بر مبنای عدالت شکل گرفته است، حرکت کنیم در واقع با سرمایه‌گذاری و کار و تلاش در پهنه بزرگ ساحلی استان هرمزگان و حرکت در این حوزه می‌توان آمار بیکاری را تا حد زیادی کاهش می دهد.

او گفت: اگر به‌دنبال تولید سالانه یک میلیون شغل در استان هستیم این اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه اعتماد و باور واقعی نسبت به کارآفرینان و کارفرمایان ایجاد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.