سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سامانه بارشی جنوب استان آذربایجان‌غربی را فرا گرفته و فعالیت آن تا چهارشنبه دوم فروردین سال آینده تداوم دارد.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سامانه بارشی از امروز وارد منطقه ما شده و فعالیت خود را به صورت افزایش ابر، بارش باران همراه با رعد و برق آغاز کرده و تا چهارشنبه فعالیت آن به صورت متناوب ادامه دارد.

وی افزود: این سامانه بیشتر نوار جنوب غربی استان و شهر‌های اشنویه، سردشت و پیرانشهر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و فعالیت آن در روز دوشنبه تضعیف شده، اما با تقویت دوباره آن بارش‌ها تا چهارشنبه تداوم دارد.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد با اشاره به بارش‌ها در ۲۴ ساعت گذشته ادامه داد: در این مدت بارش‌ها در پیرانشهر ۶.۱ میلی‌متر، سردشت ۴.۴ میلی متر، اشنویه ۳.۶ میلی‌متر و در بوکان و مهاباد نیز کمتر از یک میلی متر گزارش ثبت شده است.

وی با توصیه به مسافران و گردشگران نوروزی برای خودداری از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها اضافه کرد: با شروع فعالیت این سامانه علاوه بر بارش باران، دمای هوا نیز بطور میانگین بین چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند.

محمدپور گفت: در شبانه روز گذشته چالدران با حداقل دمای منفی یک درجه سانتی‌گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی و نقده با حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد گرمترین شهر استان بود و در این مدت دمای هوا در مهاباد بین هفت و ۱۹ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.