مجموع تصادفات در آذربایجان‌غربی ۴۱ درصد کاهش یافت

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی با اشاره به آغاز طرح نوروزی پلیس گفت: مجموع تصادفات در ۲ روز نخست آغاز این طرح نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد کاهش یافته است.

سرهنگ رضا پناهی مقدم رئیس پلیس راه آذربایجان غربی با اشاره به آغاز طرح نوروزی پلیس از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین سال آینده گفت: این طرح با شعار «نشانط بهاری و پرهیز از خطر و آرامش در سفر» اجرا شده است.

وی با اعلام اینکه ۹۵ گشت تیمی پلیس محسوس تحت عنوان طرح نوروزی در سراسر آذربایجان‌غربی حضور دارند، اضافه کرد: ۱۰ تیم گشتی نامحسوس نیز در محور‌های موصلاتی استان مستقر هستند تا در این طرح انجام وظیفه کنند.

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی هدف از طرح نوروزی پلیس را ایجاد امینت، آرامش، جلب رضایت مندی مردم و رسیدگی به موقع در سر صحنه تصادفات احتمالی و همچنین روان سازی و جلوگیری از انسداد معابر عنوان کرد.

وی همچنین به آمار تصادفات فوتی نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه طی ۲ روز گذشته سه فقره تصادف فوتی در جاده‌های آذربایجان‌غربی به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ پناهی مقدم ادامه داد: در این سه تصادف فوتی رخ داده پنج نفر از شهروندان جان خود را از دست دادند که همین امر افزایش ۶۷ درصدی در تعداد فوتی‌ها را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: طی این مدت، تصادفات جرحی پنج درصد و تعداد مجروحان نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ پناهی مقدم از شهروندان خواست تا قوانین راهنمایی و رانندگی را جدی بگیرند و یادآور شد: خط قرمز پلیس تخلفات حادثه سازی همچون سرعت غیر مجاز، صحبت کردن با تلفن و رانندگی پر خطر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.