رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: تغییر غیرمجاز کاربری‌ اراضی زراعی و باغی، تهدیدی برای امنیت غذایی جامعه است و سلامت جامعه و منابع پایه کشور را با تهدیدات جدی مواجه می‌کند.

روح الله حسنی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: تخریب اراضی، ساخت و سازهای بدون مجوز، تصرفات غیرقانونی و زمین‌خواری از موضوعاتی است که امنیت غذایی مردم را تهدید می کند.

حسنی تاکید کرد: بر اساس قانون، هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی و عرصه های منابع طبیعی، بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

وی از هم استانی ها خواست در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت از اراضی کشاورزی ۱۳۱ اطلاع رسانی کنند.

این مسئول با هشدار به متخلفان تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان زنجان، افزود: گشت ۱۳۱ حفاظت از اراضی کشاورزی استان طی ایام تعطیلات نوروزی در آماده باش کامل است و به صورت شبانه روزی برای برخورد با متصرفان و سودجویان در عرصه های اراضی کشاورزی اقدام می کند.

وی همچنین اظهار کرد: با فرا رسیدن تعطیلات نوروزی معمولا ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی بیشتر می شود که شماره تلفن ۱۳۱ آماده دریافت گزارش‌های مردمی در رابطه با حفاظت از اراضی کشاورزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.