طعم رکود در قنادی‌های اصفهان

رئیس اتحادیه فروشندگان گز و شیرینی استان اصفهان گفت: دو روز مانده به پایان سال، هنوز واحد‌های فروش شیرینی و گز بسیار خلوت هستند.

حسن شریفی رئیس اتحادیه فروشندگان گز و شیرینی استان اصفهان گفت: درحالی که در سالیان گذشته عرف بود از ۱۸ اسفند خرید‌ها شروع شود و ۲۵ اسفند فروش نسبی و در روز‌های آخر سال جهش نسبی در فروش گز و شیرینی داشته باشیم، اما امسال تا بدین لحظه در واحد‌های ما اثری از شلوغی نیست.


او تورم و افزایش قیمت مواد اولیه، عامل اصلی افزایش قیمت گز و شیرینی دانست و گفت: قیمت مواد اولیه افزایش زیادی داشته و از طرف دیگر کارگاه‌های تولیدی با هزینه‌های جانبی زیادی مثل هزینه‌های تعمیراتی، حفظ مسائل بهداشتی و ایمنی کارگاه مواجه هستند.


رئیس اتحادیه فروشندگان گز و شیرینی استان اصفهان با بیان اینکه به دلیل نوسان قیمت‌ها نتوانستیم برای شیرینی و گز قیمت مصوب اعلام کنیم افزود: به عنوان مثال قیمت مغز پسته از کیلویی ۶۰۰ هزار تومان به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.


شریفی قیمت مصوب اعلام شده برای زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان را هم رد کرد و گفت: قیمت تعیین شده برای زولبیا و بامیه مورد تایید ما نیست و ما با نرخ ۱۳۰ هزار تومان موافقیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
والا یه کیلو گز ۴۰۰ هزار تومن
والا نخریدم تو مغازه فقط قیمتشا دیدم
آخه چه خبره
جهنم که رکود میشه بزار بشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۴۰ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
دلم برای بعضی از کاسب هایی که بی رویه قیمت اضافه میکنن خنک شد ، البته تو این آشفته بازار هستند ، کاسب هایی که انصاف دارند و حرام و حلال سرشان میشود ،