نقشه لهستان برای کوتاه کردن عمر خلبانان اوکراینی

مامور سابق اطلاعاتی آمریکا تاکید کرد ارسال جنگنده از سوی لهستان به نیروهای مسلح اوکراین تنها عمر خلبانان اوکراینی را کوتاه خواهد کرد.

ریتر مامور سابق اطلاعاتی آمریکا تاکید کرد ارسال جنگنده از سوی لهستان به نیرو‌های مسلح اوکراین کمکی به کی یف برای پیروزی نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، اسکات ریتر افسر سابق اطلاعاتی نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا در مصاحبه با استفان گاردنر خبرنگار آمریکایی که در کانال یوتیوبی وی منتشر شده است، اعلام کرد که رسال جنگنده به اوکراین توسط کشور‌های عضو ناتو و بویژه لهستان، تاثیری بر روند درگیری ندارد، اما باعث تلفات وسیع در نیرو‌های مسلح اوکراین خواهد شد.

ریتر در ادامه گفت: تنها چهار هواپیما نتیجه‌ای را به همراه نخواهد داشت. جنگنده‌های اوکراینی خیلی سریع منهدم خواهند شد، بلافاصله بعد از اینکه به هوا بلند شدند. من فکر نمی‌کنم که ارسال این جنگنده‌ها روی چیزی تاثیر بگذارد. برای خلبانان اوکراینی مایه یاس است که میانکین عمرآن‌ها بسیار کوتاه خواهد بود.

او افزود: در عین حال کشور‌های غربی علیرغم درخواست‌های مداوم مقامات اوکراینی، بعید است که تصمیم به ارسال هواپیما‌های آمریکایی، مثلا F-۱۶، برای نیروی هوایی اوکراین بگیرند. خلبانان نیرو‌های مسلح اوکراین برای هدایت تجهیزات مدل تجهیزات شوروی آموزش دیده اند و تلاش برای آموزش مجدد آن‌ها به شکست منتهی خواهد شد. این افسر بازنشسته در انتها تاکید کرد که این ایده قابلیت اجرایی شدن را ندارد.

روز پنجشنبه آندژی دودا، رئیس جمهور لهستان اعلام کرد که اوکراین در روز‌های آتی اولین جنگنده‌های میگ ۲۹ را دریافت خواهد کرد. روز جمعه نیز چکسلواکیا انتقال جنگنده‌های میگ ۲۹ به اوکراین را تصویب کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار