هشدار پلیس فتای سمنان؛

مراقب کلاهبرداری به روش رسید ساز جعلی باشید

رئیس پلیس فتای استان سمنان در خصوص کلاهبرداری به روش رسید ساز جعلی هشدار داد.

سرهنگ محمدرضا فدائیان گفت: سودجویان و کلاهبرداران با استفاده از برنامه‌ای موبایلی، رسید‌های بانکی را جعل کرده و با نشان دادن آن به شهروندان از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند.

وی افزود: در این روش کلاهبردار کالایی را خریداری می‌کند، سپس برای پرداخت وجه، با برنامه موبایلی، رسید جعلی ایجاد می‌کند و آن را به فروشنده کالا نشان می‌دهد و با جلب اعتماد وی، کالا را تحویل می‌گیرد در حالیکه هیچ وجهی پرداخت نکرده است.

سرهنگ فدائیان اضافه کرد: برنامه رسید ساز جعلی از شگرد‌های مجرمانه‌ است که برای پیشگیری از افتادن در دام این شگرد ، فروشندگان باید سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با واریز یا برداشت از حساب، با دریافت پیامک از طرف بانک از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

این مقام انتظامی استان به همشهریان عزیز توصیه کرد: در زمان معامله ابتدا با بررسی حساب بانکی خود از واریز پول به حساب خود اطمینان حاصل کرده و سپس کالا را تحویل خریدار دهند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان از مردم خواست تا در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی WWW. CYBERPOLICE IR گزارش نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.