یادداشت روز

آغاز سال ۱۴۰۲ با ثبات در ایران و ناآرامی در غرب

سال ۱۴۰۱ در حالی به پایان می‌رسد که فتنه غربی‌ها شکست خورد و حالا آمریکا و هم‌پیمانانش بر خلاف آنچه که می‌پنداشتند درگیر ناآرامی و اعتراضات عمومی هستند.

از درگذشت مهسا امینی و آغاز عملیات‌های ترکیبی و رسانه‌پایۀ دشمن در ایران چند ماهی گذشته است و سال ۱۴۰۱ تا ساعاتی دیگر در حالی به پایان می‌رسد که مجموعه نظام موفق شد با کارکردی مناسب دشمن را در رسیدن به اهداف خود و ایجاد ناآرامی در ایران ناکام بگذارد.

اگر چه رسانه‌های ضد ایرانی تلاش دارند تا با تکیه بر راهبرد ایران‌هراسی، چهره سیاسی جمهوری اسلامی را در جهان بی‌ثبات و چهره جامعه ایران را ناراحت و خشمگین جلوه دهند اما این یک واقعیت عینی است که جمهوری اسلامی توانست کارکردی از خود نشان دهد که محاسبات دشمن دچار اختلال شود و در نهایت ایران توانست یکی از بزرگترین فتنه‌های ۴۴سال اخیر را خنثی کند.

حالا دیگر رسانه‌های ضد ایرانی و در راس آنان ایران‌اینترنشنال مجبور شده پس از شکست در پروژه ترکیبی شهریور ۱۴۰۱ به آمریکا کوچ کند و از کارفرما خود یعنی بنیامین نتانیاهو رونمایی نماید؛ این رونمایی بیش از اینکه برای آنان سود داشته باشد به نظر می‌رسد برای ایران مثبت باشد، زیرا قاطبه مردم ایران خوب می‌دانند که رژیم جعلی صهیونیستی رژیمی کودک‌کش و تروریستی است.

دیگر هژمونی رسانه‌ای غرب توانایی بکاربردن کلماتی نظیر انقلاب را ندارد و تمرکز آنان بر برجسته کردن همین عنوان نیز از جهت شکست آنان است.

این در حالی است که اخیرا متخصصین علوم سیاسی و اجتماعی غرب نیز مجبور شده اند در اظهارات خود به شکست پروژه شورش اجتماعی و ناامنی‌سازی در ایران اذعان کنند

"یرواند آبراهامیان" استاد دانشگاه نیویورک در جدیدترین گفتگو رسانه‌ای خود اذعان کرده است که غرب و رسانه‌های وابسته به آنان در خصوص اغتشاشات و اعتراضات در ایران دست به بزرگ نمایی و تفسیر نادرست زده اند و تاکید داشته است که پروژه اجتماعی و سیاسی غرب برای ایجاد بی‌ثباتی در ایران و بکاربردن کلمه‌ای همانند"انقلاب" توهمی بیش نبوده است.

جک گلدستون متخصص جنبش‌های اجتماعی گفته است که هیچ قدرت خارجی توانایی مقابله با جمهوری اسلامی را ندارد و با این حال باید برای فشار بیشتر و ایجاد جنبش و ناامنی به سراغ نسل z یعنی متولدین ۱۳۷۵ الی ۱۳۹۵ رفت.

آغاز ۱۴۰۲ هجری‌خورشیدی با ثبات ایران و بی‌ثباتی غرب
همانطور که صدر یادداشت گفته شد آمریکا و هم‌پیمانانش در ایجاد بی‌ثباتی به بهانه درگذشت دختر جوان ایرانی ناکام ماندند، اما این ناکامی صرفا در شکست پروژه اغتشاشات نبوده است، زیرا آنان در اسفند ۱۴۰۱ به‌گونه‌ای کیش و مات شده اند که دیگر نمی‌توانند نام فوق ابرقدرتی جهان را یدک بکشند و امروز آمریکا درگیر ورشکستگی بانکی-اقتصادی، فرانسه درگیر اعتراضات عمومی به دولت مکرون و رژیم صهیونیستی نیز درگیر اعتراضات عمومی ودرگیری‌های جدی داخلی است.

از سرگیری روابط و توافق سیاسی-امنیتی جمهوری اسلامی ایران با عربستان، امضا توافق‌نامه‌های مشترک امنیتی فی‌مابین ایران و عراق، مذاکرات مثبت با امارات و کنترل نرخ ارز و افزایش حجم تبادلات تجاری با کشور‌های همسایه، رزمایش‌های مشترک ایران، چین و روسیه و تعامل سازنده و مثبت این ۳ کشور حاکی از آن است که بلوک غرب از اهداف خود در خاورمیانه ناکام مانده و حالا ژاندارم منطقه‌ای آمریکا یعنی رژیم جعلی صهیونیستی مانده است با یک شکست مفتضحانه و یک کاسه چه‌کنم چه کنم در دست.

یادداشت از سینا قربانی تحلیلگر رسانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Germany
محمد
۲۲:۱۹ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
مردم رو بیچاره کردن. توان خرید ندارن فقر و فساد و گرونی بعد نوشته ایران با ثباته غرب بی ثبات. خجالت بکشید
Germany
محمد
۲۲:۱۹ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
مردم رو بیچاره کردن. توان خرید ندارن فقر و فساد و گرونی بعد نوشته ایران با ثباته غرب بی ثبات. خجالت بکشید
Iran (Islamic Republic of)
خبرنگار
۱۷:۴۱ ۰۱ فروردين ۱۴۰۲
سلام
ثبات به معنی نبود مشکلات نیست ثبات به معنی خنثی شدن توطئه دشمن در اغتشاشات اخیر است
و برداشت من از این یادداشت ثبات در اینجا به معنی ثبات منطقه ای است
به نظر نمی رسد که نویسنده مطلب ثبات را به طور مثال در مفهوم اقتصادی بازار عنوان کرده باشد بلکه همانطور که از مطلب واضح است نویسنده در ابعاد بین‌المللی ثبات را اشاره کرده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
کجایی ایران در ثباته گرانی ها از یه طرف بیکاری بعضی از جوونا یه طرف اونی که گفته ثباته در ایران حتما یه مسئولیه که غم و غصه گرانی و بیکاری رو نداره ماهانه ۲۰۰ میلیون تومان هم حقوقشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
وَمَكَرُوا وَمَكَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ