ساخت بزرگترین پایانه صادراتی محصولات کشاورزی کشور در آذربایجان‌غربی+عکس

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با سرمایه گذاری بخش خصوصی، بزرگترین پایانه صادراتی محصولات کشاورزی کشور در ارومیه احداث می شود.

استاندار آذربایجان‌غربی در تشریح نتایج دیدار با سرمایه‌گذار و کارآفرین کشوری و مدیرعامل گروه صنایع غذایی شیرین عسل، با اشاره به ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف بویژه کشاورزی گفت: بزرگترین پایانه صادراتی محصولات کشاورزی کشور با سرمایه گذاری شرکت شیرین عسل در ارومیه ساخته می‌شود.

محمدصادق معتمدیان هم مرز بودن با سه کشور و همچنین رتبه‌های برتر کشور در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی را از جمله مزیت‌های منحصر به فرد استان آذربایجان غربی برای احداث پایانه صادراتی محصولات کشاورزی عنوان کرد.

وی افزود: این پایانه صادراتی در زمینی به مساحت ۵۰۰ هزار مترمربع احداث می‌شود و چندین مجموعه سردخانه، بارانداز، سالن‌های پیش سردکن، مجموعه‌های سورتینگ و بسته بندی، خطوط تولید کنسانتره، پوره محصولات کشاورزی، قرنطینه گمرک و شرکت‌های حمل و نقل را شامل می‌شود.

مقام ارشد اجرایی استان ادامه داد: این مجموعه در چند مرحله احداث می‌شود و با بهره برداری از آن برای بیش از ۲ هزار نفر فرصت اشتغال ایجاد خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی استان ملزم هستند در کوتاهترین زمان ممکن استعلامات لازم را انجام و مجوز‌های قانونی لازم را صادر کنند تا این سرمایه گذار بتواند در اوایل سال آینده فعالیت‌های عمرانی این مجموعه بزرگ اقتصادی را آغاز کند.

معتمدیان ظرفیت اسمی فرآوری محصولات کشاورزی کارخانجات صنایع تبدیلی استان را سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: برای تکمیل و بهره برداری از این طرح یک سال زمان پیش‌بینی شده است که با بهره برداری از آن ۲ میلیون تن به ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی استان اضافه می‌شود.

آذربایجان‌غربی هاب بزرگ منطقه‌ای محصولات کشاورزی

وی تاکید کرد: با بهره برداری از این طرح بزرگ، آذربایجان‌غربی به هاب بزرگ منطقه‌ای محصولات کشاورزی منطقه تبدیل خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌غربی افزود: در پایانه صادراتی محصولات کشاورزی مجموعه‌ای از فرآوری، بسته بندی و تجاری سازی محصولات در حوزه کنسانتره و تولید پوره شاهد خواهیم بود تا به هاب منطقه‌ای صادرات محصولات کشاورزی تبدیل شویم.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه این جلسه به همراه مدیر عامل گروه صنایع غذایی شیرین عسل از محل احداث پایانه صادراتی محصولات کشاورزی بازدید کرد.

ساخت بزرگترین پایانه صادراتی محصولات کشاورزی کشور در آذربایجان‌غربی

ساخت بزرگترین پایانه صادراتی محصولات کشاورزی کشور در آذربایجان‌غربی

ساخت بزرگترین پایانه صادراتی محصولات کشاورزی کشور در آذربایجان‌غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.