رتبه اول دادگستری استان یزد در اتقان آرا

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: دادگستری استان به رتبه اول اتقان آرا در کشور دست یافت.

غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به آخرین آمار ارزیابی عملکرد دادگستری‌های سراسر کشور از سوی معاون راهبردی قوه قضاییه، گفت: استان یزد در شاخص اتقان آرا رتبه اول و در صلح و سازش به رتبه سوم در کشور نائل آمده است.

او افزود: طبق آخرین آمار اعلام شده، رتبه عملکردی استان از ۱۵ به دهم ارتقا یافت و متوسط زمان رسیدگی در استان یزد، از ۱۲۵ روز به ۷۷ روز رسیده و ۴۸ روز کاهش یافته است.

دهشیری بر لزوم برنامه ریزی همه جانبه برای کاهش آمار ورود پرونده‌ها به دستگاه قضایی تأکید کرد و اظهار داشت: بیش از ۲۲ درصد افزایش ورود پرونده به دادگستری استان یزد در یک سال اخیر ثبت شده که ضرورت دارد برای کاهش این آمار ورودی، ضمن شناسایی کانون‌های پرونده ساز، تدابیر مقتضی و اقدام عاجل صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد ادامه داد: فارغ از نوسانات ارزی و اقتصادی، اقتضائات فرهنگی، خلاء‌های قانونی، برخی مسائل از جمله فقدان اطلاعات عمومی و حقوقی کافی در انجام قرارداد‌ها و معاملات از جمله دلایل افزایش ورود پرونده به دادگستری به شمار می‌آید.

او تصریح کرد: استان یزد از حیث فضای فیزیکی مناسب در رتبه ۲۷ کشور قرار دارد در صورت وصول اعتبار و احداث و بهره برداری طرح شهید قندی که از طرح‌های ملی است، رتبه استان یزد تا رتبه ۷ کشور ارتقا می‌یابد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد، همکاری و تعامل دستگاه قضایی، دولت و نمایندگان مجلس در استان را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: برخی از مشکلات اقتصادی، مهاجرت، حاشیه نشینی، مسائل فرهنگی و نابسامانی‌های اجتماعی در استان وجود دارد که امید است در سایه اتاق فکر مشترک، همدلی و همراهی به بهترین شکل ممکن به نفع مردم حل و فصل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.