برنامه «صبح بخیر کرواسی» با هفت سین ایرانی روی آنتن رفت

پربیننده‌ترین برنامه تلویزیونی کرواسی با عنوان «صبح بخیر کرواسی» ۲۹ اسفند ماه به معرفی نوروز و سال نو ایران اختصاص یافت.

پربیننده‌ترین برنامه تلویزیونی کرواسی با عنوان «صبح بخیر کرواسی» (دوبرو یوترو خرواتسکا Dobro jutro Hrvatska) صبح امروز دوشنبه ۲۹ اسفند ماه به معرفی نوروز و سال نو ایران اختصاص یافت.

این برنامه با گزارش خبرنگار اعزامی تلویزیون کرواسی از جاذبه‌های فرهنگی و هنری ایران آغاز شد. صبح بخیر کرواسی ضمن معرفی شهر‌های تهران، کاشان، اصفهان، یزد و ... به توانمندی تمدنی، فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری ایران و همچنین تنوع زیستی ادیان و اقوام ایرانی پرداخت و به بینندگان توصیه کرد لذت دیدار از ایران را تجربه کنند.

در بخش دیگری از برنامه، پروفسور فرانکو چوریچ، استاد تاریخ دانشگاه اوسیک، فرهنگ و آیین نوروز، دقت شگفت انگیز عمر خیام در محاسبه دقیق لحظه تحویل سال و اینکه در ایران دقیق‌ترین و طبیعی‌ترین تحویل سال جهان جشن گرفته می‌شود را تشریح کرد.

سپس استپان کویوندژیچ، استاد رشته هنر که در خصوص ساز‌های ایرانی تخصص دارد، به غنا و معنویت ذاتی موسیقی ایرانی اشاره کرد و افزود: موسیقی سنتی ایران فقط برای گوش دادن و لذت بردن نیست، بلکه روح انسان را آرامش بخشیده و حتی بسیاری برای درمان از آن استفاده می‌کنند.

همچنین مجری برنامه به معرفی سفره هفت سین و فلسفه آن پرداخت. در پایان این برنامه گروهی از نوازندگان کروات قطعاتی از موسیقی اصیل ایرانی را نواختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار