پوتین در دیدار با شی‌جین‌پینگ:

مسکو به طرح پکن درباره حل مسئله اوکراین احترام می‌گذارد+ فیلم

رئیس جمهور روسیه در دیدار با همتای چینی اش گفت که فدراسیون روسیه طرح چین برای حل و فصل صلح آمیز مسئله اوکراین را به دقت مطالعه کرده است.

دور اول مذاکرات ولادیمیر پوتین و شی‌جین‌پینگ در کاخ کرملین برگزار شد. مراسم استقبال رسمی و دور دوم مذاکرات دو رئیس جمهور فردا برگزار خواهد شد.

ولادیمیر پوتین در دیدار با رئیس جمهور چین گفت: چین در سال‌های اخیر تحت رهبری شی‌جین‌پینگ جهش فوق العاده‌ای در توسعه را تجربه کرده است.

پوتین افزود: روسیه و چین وظایف و اهداف مشترک زیادی دارند و فدراسیون روسیه طرح چین برای حل و فصل صلح آمیز مسئله اوکراین را به دقت مطالعه کرده است.

ولادیمیر پوتین افزود: با احترام به این طرح، درباره این موضوع صحبت و گفتگو خواهیم کرد.

ولادیمیر پوتین طی استقبال از همتای چینی خود در مسکو، گفت: طی سال‌های اخیر گام‌های بزرگی در جهت تقویت روابط با چین برداشته‌ایم. تبادل تجاری روسیه با چین به ۱۸۵ میلیارد دلار رسیده است.

وی افزود: اهداف و ماموریت‌های مشترک زیادی با چین داریم. همکاری ما با چین مهم و در جهت ایجاد جهانی چندقطبی است. پیشنهاد چین درباره بحران اوکراین را با اهمیت می‌دانیم.

رئیس جمهور چین نیز گفت مطمئن هستم که مردم روسیه در انتخابات سال ۲۰۲۴ مجددا شما را انتخاب خواهند کرد. در سایه اوضاع کنونی جهان تقویت همکاری و شراکت دوجانبه ضروری است. دیدگاه مثبت روسیه برای توسعه همکاری با چین را ارزشمند دانسته و برای تحقق اهداف‌مان تلاش می‌کنیم.

پیشتر، رئیس جمهور روسیه تایید کرده بود که او و همتای چینی اش در مورد طرح چین برای اوکراین گفتگو خواهند کرد و افزود که مسکو به طرح پکن احترام می‌گذارد و همیشه باب مذاکره باز است.

پوتین در آستانه اولین دیدار خود با شی در جریان سفر سه روزه رهبر چین به روسیه، خاطرنشان کرده بود که دو طرف وظایف و اهداف مشترک زیادی دارند و مسکو حتی به پیشرفت اقتصادی پکن در سال‌های اخیر حسادت می‌ورزد.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: دو کشور طی دهه گذشته گام‌های مهمی در توسعه روابط دوجانبه برداشته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۲
پوتین اروم باش
Netherlands
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۵ فروردين ۱۴۰۲
بهترین طرح فعلا توقف در برابر توقفه و بعد اوکراینیا باید تعهد بدن کاری به اوکراینیای روس تبار ندارن و حقشون رو میدن و حقشون رو ضایع نمیکنن و بهشون ظلم نمیکنن و بعد از چند سال راستی آزمایی روسا برن عقب
Netherlands
ناشناس
۰۹:۴۴ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
ولی آمریکا هیچ طرح صلحی رو به جز نابودی روسیه قبول نداره
آخرین اخبار