ویژه‌برنامه «عید با شهریار» در مقبره‌الشعرای تبریز آغاز شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: ویژه برنامه «عید با شهریار» در آستانه سال جدید و همزمان با آغاز بهار با حضور اصحاب فرهنگ و هنر در مقبره‌الشعرای تبریز امروز آغاز شد.

سیدمحمدحسین بلاغی گفت: برنامه یاد شده از روزگذشته ۲۹ اسفند تا دوم فروردین از ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح و ۱۶ تا ۱۸ عصر با حضور هنرمندان و شهروندان ادامه می‌یابد.

او افزود: ایام تعطیلات نوروزی برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری از جمله شعرخوانی شعرا و ادبا و اجرای موسیقی زنده در مقبره الشعرا برگزار می‌شود.

اوگفت: نمایشگاه‌های آثار خوشنویسی، کتاب و محصولات فرهنگی برای بازدید علاقه‌مندان به آثار هنری و کتاب نیز در این مکان برپا شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه این ویژه برنامه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همکاری انجمن‌های فرهنگی و هنری اجرا می‌شود، گفت: در آستانه سال جدید همچنین جشنواره تخم‌مرغ‌های نوروزی در هنرستان هنر‌های زیبای کوثر تبریز برگزار شد.

بلاغی با اشاره به اینکه این جشنواره با هدف ایجاد نشاط در میان هنرجویان این هنرستان برگزار شد، ادامه داد: در جشنواره یاد شده هنرجویان با گواش و اکریلیک طرح‌هایی نو و متناسب با ایام نوروز ترسیم کردند و از آثار برگزیده تجلیل به عمل آمد.

مقبره الشعرا نماد فرهنگ و هنر آذربایجان بوده که هویت تاریخی تبریز را به یدک می‌کشد و همواره فرش قرمزش زیر پای گردشگران ایرانی و خارجی گسترده است.

این مکان، آرامگاه بیش از ۴۰۰ شاعر، عارف و رجال نامی ایران و کشور‌های منطقه از ۸۰۰ سال پیش تاکنون است.

این مجموعه که در محله سرخاب تبریز واقع شده، آرامگاه شاعرانی مانند استاد سیدمحمدحسین بهجت تبریزی معروف به شهریار، اسدی طوسی، قطران تبریزی، مجیرالدین بیلقانی، خاقانی شیروانی، ظهیرالدین فارابی، شاپور نیشابوری، شمس الدین سجاسی، ذوالفقار شروانی، همام تبریزی، مغربی تبریزی، مانی شیرازی، لسانی شیرازی و شکیبی تبریزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.