بازار شب عید و ماه مبارک رمضان زیر ذره بین ستاد مشترک تنظیم بازار

فرماندار خاش بر ضرورت نظارت جدی بر بازار شب عید و همچنین ماه مبارک رمضان، تاکید کرد و گفت: شرایط به گونه‌ای فراهم شود که مردم، بهره کافی را در این دو عید داشته باشند، بنابراین رصد مستمر بازار و تشدید نظارت بازرسین در دستور کار فرمانداری خاش قرار دارد.

صاحب گل صالحی  گفت : تنظیم بازار کالا‌های اساسی باید منجر به رضایت مردم باشد و پیگیری نحوه صحیح توزیع و ارائه مناسب کالا‌های مورد نیاز مردم در روز‌های پایانی سال و ماه مبارک رمضان از اولویت‌های مهم ستاد است.

وی بیان کرد: در جهت تامین رفاه حال شهروندان، دستگاه‌های نظارتی باید بازدید میدانی از بازار به منظور توزیع کالا‌های مرتبط با ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان، را به صورت مستمر در برنامه داشته و تشدید نمایند و با تخلفات (گران‌فروشی و کم فروشی، احتکار، عدم درج قیمت و...) برخورد کنند.

صالحی ادامه داد: فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی و بویژه کالا‌های اساسی باید قیمت‌های واحد و مصوب داشته باشند و تفاوت قیمت در سطح شهرستان نداشته باشیم.

فرماندار خاش با تاکید بر اینکه توزیع میوه شب عید در این شهرستان با قیمت تنظیم بازار از این هفته آغاز و تا نیمه فروردین ماه ادامه خواهد داشت، افزود: همه ما موظف هستیم ضمن فراهم آوردن امکانات برای توزیع مناسب، کرامت مردم را مورد توجه قرار دهیم.

وی تصریح کرد: با توجه به پرپایی سیاه چادر نوروزی هلال احمر تمامی ادارات از این ظرفیت جهت ارائه خدمت به مسافرین نوروزی استفاده نمایند و در همین راستا غرفه‌های رایگان در اختیار تامین کنندگان و توزیع کنندگانی که توانایی عرضه مستقیم کالا‌ها به قیمت مناسب داشته باشند، قرار خواهیم داد.

صالحی گفت: علاوه بر فعالیت معمول خبازی‌های سطح شهر، ۲۱ خبازی جهت کشیک و ارائه خدمت به شهروندان و مسافران نوروزی در ایام ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز برنامه ریزی شده است که به صورت مستمر مورد بازدید و نظارت قرار خواهند گرفت.

فرماندار خاش با تاکید بر ضرورت نظارت و بازدید بر نحوه تأمین و توزیع گاز مایع جهت تسهیل در دسترسی مردم اظهار کرد: نظارت بر جایگاه‌های سوخت و تخصیص ۵ کارت سوخت آزاد به ۵ جایگاه سوخت کشیک در ایام نوروز، استقرار و راه اندازی محل‌های عرضه مسقیم کالا‌های اساسی و اطلاع رسانی اماکن، نوع و نرخ اقلام به مردم باید مورد توجه باشد و در این مکان‌ها اقلامی مانند برنج، مرغ منجمد، شکر، روغن و… با قیمت مناسب عرضه و در جایگاه عرضه میوه شب عید و نرخ مصوب خرده فروشی و سبدی به مردم اطلاع رسانی شود.

فرماندار خاش، مدیران مربوطه را برای بازدید ویژه و نظارت و گزارش لحظه به لحظه از شرایط بازار با توجه به حلول ماه مبارک رمضان و عید نوروز، مکلف کرد.

کارشناس مسئول بهداشت محیط و سلامت شهرستان خاش نیز گفت: در این طرح در راستای طرح تشدید بسیج سلامت نوروزی با همکاری دستگاه‌های اجرایی از مراکز و اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی، مراکز حساس، سامانه‌های آبرسانی، پارک‌ها و محل اسکان مهمانان نوروزی بازدید می‌کنند.

مسعود آزادی افزود: در اجرای این طرح بازرسین سلامت محیط و کار شهرستان خاش در دو شیفت کاری صبح و عصر ۳۲ اکیپ بازرس سلامت محیط و کار در قالب ۲۱ تیم بازرسی و ۳ تیم نظارتی بر ۱۳۰۰ مرکز تهیه و توزیع و مکان‌های عمومی و تفرجگا‌ها در طول ایام نوروز در شهرستان خاش و تفتان نظارت دارند.

همچنین از شهروندان، میهمانان و مسافران نوروزی در صورتی که هرگونه شکایت از وضعیت بهداشتی مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی را به شماره ۱۹۰ اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار