گردشگری خلاق ظرفیتی ایده آل برای توسعه چابهار

سرپرست مدیریت گردشگری و میراث فرهنگی منطقه آزاد چابهار گفت: گردشگری خلاق ظرفیتی ایده آل برای توسعه این منطقه است، زیرا تاریخ غنی و ریشه‌های فرهنگی عمیق این منطقه در تلفیق با ایده‌های جدید می‌تواند راهگشای توسعه سیاست‌ها و برنامه‌های جدید برای توسعه گردشگری چابهار باشد.

محمدسعید موسایی باغستانی با اشاره به ظرفیت‌های پیدا و پنهان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: با توجه به تازگی موضوع گردشگری خلاق و زمینه‌های متعددی که در این حوزه در چابهار وجود دارد، می‌توان سازوکار‌های متنوعی طراحی و اجرا کرد.

به گفته وی، صنایع‌دستی، هنر‌های بومی، ادبیات، موسیقی و خوراک مواردی است که در این حیطه، قابلیت برنامه‌ریزی و کار با کمک از ایده‌های نو جوانان و همراهی پیشکسوتان این منطقه آزاد را دارد.

مدیر گردشگری و میراث فرهنگی منطقه آزاد چابهار خاطرنشان کرد: این مدیریت آماده دریافت ایده‌های خلاقانه فعالان اقتصادی و صنعت گردشگری، برای حرکت در مسیر ثبت جهانی چابهار به‌عنوان یک منطقه آزاد خلاق در سازمان جهانی یونسکو است.

وی از صدور کارت "بلد محلی" برای فعالان گردشگری این منطقه خبر داد و گفت: این افراد با گذراندن دوره آموزشی سه روزه "بلد محلی" که با همکاری دانشگاه بین‌المللی چابهار برگزار شد، موفق به دریافت مجوز فعالیت در ایام نوروز شدند.

موسایی باغستانی ادامه داد: سرفصل‌های آموزش داده‌شده در این دوره شامل؛ آشنایی با مفاهیم و اصطلاحات میراث فرهنگی و گردشگری، آداب و معاشرت، مردم‌شناسی، محیط‌زیست، معرفی جاذبه‌های گردشگری، حقوقی، گردشگری ورزشی و کمک‌های اولیه بود که با استفاده از ظرفیت اساتید بومی طراحی و ارائه شد.

وی تأکید کرد: دوره دیگری با استاندارد‌های بالاتر در تابستان سال آتی زیر نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار می‌شود که پس از گذراندن آن، افراد مجوز‌های با صلاحیت کشوری برای ارائه خدمات راهنمای گردشگری خواهند داشت.

مدیر گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد چابهار یادآور شد: افرادیکه فاقد کارت و مجوز "بلد محلی" باشند، فاقد صلاحیت فعالیت به‌حساب می‌آیند و طبق مصوبات وزارت میراث با آن‌ها برخورد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار