جبلی مطرح کرد؛

لزوم همراهی دستگاه‌های فرهنگی کشور برای اجرای سند حجاب و عفاف

رئیس رسانه ملی گفت: برای رسیدن به الگوی درست و اجرای سند عفاف و حجاب در جامعه لازم است همه دستگاه‌های فرهنگی در کنار هم باشند.

نشست دبیر و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با رئیس رسانه ملی در سازمان صداوسیما برگزار شد.

جبلی در این دیدار با اشاره به اهمیت این دیدار گفت: مهم‌ترین و به‌روزترین نیاز مشترک سازمان صداوسیما و شورای عالی انقلاب فرهنگی توجه به حوزه عفاف و حجاب است که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های فرهنگی امروز جامعه به شمار می‌آید.

رئیس رسانه ملی حجاب و عفاف را یکی از مهم‌ترین مصادیق مباحث فرهنگی جاری جامعه دانست و اظهار کرد: برای رسیدن به الگوی درست این امر و اجرای آن در جامعه لازم است همه دستگاه‌های فرهنگی در کنار هم باشند و در این میان نقش صداوسیما و شورای عالی انقلاب فرهنگی به دلیل اثرگذاری‌شان پررنگ‌تر است.

وی با اشاره به نگاه انتظامی‌به حجاب و عفاف در مقطع منتهی به روزهای پرالتهاب اغتشاشات اخیر افزود: اکنون که در فضای آرامی‌به سر می‌بریم، ترویج و تبیین این اولویت مهم فرهنگی در گرو حضور و فعالیت مستمر رسانه ملی و دیگر دستگاه‌‌های فرهنگی کشور است.

جبلی با تأکید بر اجرایی شدن سند همکاری میان سازمان صداوسیما و شورای عالی انقلاب فرهنگی متذکر شد: باید با تکیه به این سند برنامه‌‌های مشترکی را پیش ببریم اما تا اجرایی شدن مفاد این سند باید در حوزه عفاف و حجاب در مسیر سند محوری فعالیت‌های خود را انجام دهیم. به گفته رئیس رسانه ملی لازم است آنچه را در توانایی سازمان صداوسیما برای انجام دادن است و آنچه را شورا می‌تواند عرضه کند، بررسی کنیم و به یک نتیجه درست و منطقی دست یابیم.

مرجعیت خبری برگ برنده رسانه ملی

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این دیدار گفت: حوزه‌های مطالعاتی هنر و فرهنگ موضوعاتی هستند که باید به اتکای عقل جمعی به وقوع بپیوندند.

وی افزود: حکمرانی فقط سیاست‌گذاری نیست، حکمرانی شامل سیاست‌گذاری، تنظیم گری و خدمات است، یعنی فرآیندی است که از سیاستگذاری شروع می‌شود و به خدمات ختم می‌شود و در این میان حکمرانی نخبگانی و حکمرانی شبکه‌ای در عرصه هنر و فرهنگ اهمیت به سزایی دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مأموریت چهارگانه این شورا اظهار داشت: طبق خواسته مقام معظم رهبری این شورا در چهار مسیر راهبینی که رصد و اولویت‌شناسی است، راهبردی به معنای سیاست‌گذاری، راهبری به معنی هدایت‌گری و راه‌سنجی به معنی نظارت و ارزیابی مأموریت خود را تدوین کرده‌ است.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه افزود: قطعا سازمان صداوسیما در هر چهار بخش می‌تواند همراه و یاور ما باشد و معتبرترین رسانه و سازمان فرهنگی برای همکاری به شمار می‌آید.

وی نیاز به تنظیم سند در حوزه‌های فرهنگی را مهم تلقی کرد و گفت: با توجه به تجربه خوب و مفید رسانه ملی باید در تنظیم سند موسیقی، گردشگری و فیلم و سینما از تجارب و راهبردهای صداوسیما بهره بگیریم و تنظیم این اسناد مغفول مانده با حضور سازمان صداوسیما میسر خواهد شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به سریال‌های ماندگاری که در رسانه ملی تولید شده‌ است افزود: رسانه ملی با سریال‌هایی همچون «یوسف پیامبر»، «مختارنامه» و... همچنان می‌درخشد و پس از این نیز با آثاری از این دست مخاطبان بی‌شماری خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه ضمن توصیه به برنامه‌سازان رسانه ملی گفت: شرط مقبولیت یک سریال در دو نکته نهفته است. اول اینکه آیا این اثر کانون خانواده را تقویت می‌کند و در مسیر توجه به خانواده ایرانی است؟ و دوم اینکه آیا در این اثر شاخص‌های امیدبخشی به چشم می‌خورد؟
وی با تأکید بر مرجعیت خبری رسانه ملی ادامه داد: مرجعیت خبری مهمترین برگ برنده سازمان صداوسیما است که این نکته را به خوبی در روزهای پرالتهاب پاییز 1401 دیدیم و رسانه ملی نشان داد که با درایت توانسته‌است اعتماد مردم را جلب کند و مرجع اصلی اخبار برای آن‌ها باشد.

در ادامه این نشست معاونین رسانه ملی نکاتی را درحوزه فرهنگی درمیان گذاشتند. علی خدابخشی معاون سیاسی با اشاره به اهمیت بحث سند محوری در تولید اخبار گفت: اولویت معاونت سیاسی بر سند محوری است و این معاونت محل پیگیری اسناد بالا دستی نظام است. وی افزود: هر گروه خبری در این معاونت حداقل ده سند محوری نظام را به فراخور مأموریت و کارکردش پیگیری می‌کند.

سعید مقیسه، رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر(ساترا) نیز با تشریح فضای مجازی گفت: نباید فضای مجازی را به نمایش خانگی محدود کنیم بلکه باید با عبور از آن به دشمن اصلی که در لایه‌های مختلف فضای مجازی فعال است توجه کنیم.
در ادامه غلامرضا نوری معاون فضای مجازی به اهمیت حکمرانی فرهنگ اشاره کرد و اظهار داشت: چالش ما حکمرانی فرهنگ است که نیاز به بازمعماری دارد چرا که در حکومت دینی فرهنگ در ید امام امت است و بخش خصوصی نمی‌تواند فرهنگ را به سلامت برساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
بیحجابی در دنیا و آخرت تاوان داره،کاش مردم میفهمیدند
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا احمدی
۲۰:۱۷ ۰۱ فروردين ۱۴۰۲
اول رفتار و گفتار تان و عملکرد تان را درست کنید تا اعتماد از دست داده تان برگردد ، مردم به حرف کسانی که برای آنها موعظه و خود کار دگر میکنند گوش شنوا نخواهند داشت
۴۲ سال حرف زدید و کار دگر کردید ، آب ریخته بر نخواهد گشت مگر اینبار درست آب بریزید و در نهایت احترام مواظب آن باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۰۱ فروردين ۱۴۰۲
دستگاه‌های فرهنگی، فقط بلد هستن بودجه رو حیف و میل کنن ،ولی فاجعه فرهنگی امروز ، هیچ دلسوزی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۰۱ فروردين ۱۴۰۲
کار جدید اغتشاشگران استفاده از کارگران عزیز هست لطفا دستگاه قضایی فساد مالی ها را برسی و به حقوق مستضعفان رسیدگی کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۰۱ فروردين ۱۴۰۲
وقتی کلاسهای مدارس میتواند مجازی باشد کلاس های ارشاد راهم میتوان مجازی برگزارکرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۰۱ فروردين ۱۴۰۲
بهترین راه خروج از بحران های مانند حجاب تمکین به رای اکثریت و الگو برداری از سایر کشورهای اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۱ فروردين ۱۴۰۲
کسی حق ندارد بی‌حجابی را ضدانقلاب و ضددین بداند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۱ فروردين ۱۴۰۲
مشکل مردم ایران گرانی و تورم و تبعیض و فساد مسئولین است .نه حجاب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۰۱ فروردين ۱۴۰۲
خسته نشدید اینهمه مشکلات برای مردم و جامعه و حاکمیت بوجود آوردین. تنها چیزی که مردم بهش نیاز دارن آرامش و رفاه اولیه هستش 1400 ساله اسلام وجود داشته و خواهد داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۱ فروردين ۱۴۰۲
۴۰ سال تو مقوله حجاب از زور استفاده کردید؛حالا که آب ریخته یادتون آمده که کار فرهنگی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۱ فروردين ۱۴۰۲
اقای دولت بیا بعضی جاهای کرج نگاه کن بی حجابی داره عادی میشه بی حیایی داره عادی میشه گناه اتش جهنم
Czechia
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۱ فروردين ۱۴۰۲
بی حجابی = به خطر انداختن امنیت روانی مردم = تشویش اذهان عمومی = جرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۱ فروردين ۱۴۰۲
بعضی از آقایون بی غیرت شدن.دست زنشون تو دستشون در حالی که خانم کاملا بی حجابه و تو خیابون راه میرن. واقعا که کجا رفت غیرت مرد ایرانی؟؟ حجاب دستور دین خداست. شهر اصلا شبیه یک شهر اسلامی نیست متاسفانه. تا کی حکومت میخواد بی تفاوت باشه. جلوی اینهمه بی بند وباری و بی حجابی رو بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۲۰:۲۲ ۰۱ فروردين ۱۴۰۲
شما فقط ظاهر اسلامی شهر را میخواهید ، اسلام فقط حجاب نیست ربا در بانکها و انت و اختلاس و فساد مملکت را گرفته ، بنظر شما اگر شهدا زنده بودند این وضعیت را قبول داشتند ظاهر اسلامی وباطن خراب چه دردی را دوا میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۰۲ فروردين ۱۴۰۲
آقا محمد رضا با اول حرفتون موافقم اما لطفا حرف شهدا پیش نکشید که وصیت نامه تمام ۳۰۰ هزار شهید جنگ ۸ ساله را بخونی به هیچ چیز به اندازه حجاب تاکید نشده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۰۱ فروردين ۱۴۰۲
خدا کمکتون کنه انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۱ فروردين ۱۴۰۲
این صحبتها ، برای شروع خوب است ولی به نظر میرسد این تئوریها بایستی دسته بندی شود ، وظایف حاکمیتی مشخص شود ، از پراکنده گویی پرهیز شود و.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۰۱ فروردين ۱۴۰۲
وقتی مردم یک قانونی رو نمیخوان چه اجباریه!!! قانون خداست درسته ولی همون خدا میگه اجباری نیست وگرنه کاری میکردم به اجبار ایمان بیارید... حالا شما کاسه داغتر از آش شدید؟!همونجور که رضاخان نتونست به اجبار حجاب رو برداره، شما هم نمیتونید به اجبار حجاب سر مردم بذارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۰۱ فروردين ۱۴۰۲
جبلی خان،سند مهار تورم رو نمایی کن،حجاب خودبخود درست خواهد شد،؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۰۱ فروردين ۱۴۰۲
خیلی عالیه ولی شورای فرهنگی سیاسی اقتصادی موشکی و پدافندی ضد فساد اقتصادی و رانتی و ارزی هم‌به موازات آن تشکیل بدین
آخرین اخبار