پیشرفت آلمان در مذاکرات ممنوعیت تولید خودرو‌های سوخت فسیلی

پارمان اروپا تصویب قانون ممنوعیت خودرو‌ها با موتور احتراقی را دنبال می‌کند که مورد مخالفت آلمان قرار گرفته است.

مذاکرات بین وزارت حمل و نقل آلمان و کمیسیون اروپا در مورد پایان استفاده از موتور‌های احتراقی از سال ۲۰۳۵ پیش می‌رود، اما این وزارتخانه اعلام کرد که نمی‌تواند بگوید چه زمانی این توافق حاصل می‌شود.

پس از ماه‌ها مذاکره، پارلمان اروپا، کمیسیون و کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در سال گذشته با قانونی موافقت کردند که خودرو‌های جدید فروخته شده در اتحادیه اروپا از سال ۲۰۳۵ را ملزم می‌کند که هیچگونه آلایندگی دی‌اکسید کربن نداشته باشند. قانونی که که عملا فروش خودرو‌های موتور احتراقی را غیرممکن می‌کند.

اما آلمان در این ماه مخالفت خود را با این موضوع در آخرین لحظه اعلام کرد. این کشور تمایل دارد که فروش خودرو‌های جدید با موتور‌های احتراقی با شرط اینکه بتوانند از انرژی الکتریکی هم استفاده کنند، پس از سال ۲۰۳۵ هم مجاز باشد. سخنگوی این وزارتخانه در یک کنفرانس خبری گفت: پیشرفت‌های مثبتی وجود دارد که نشانه خوبی برای گفتگو‌های بیشتر است.

این وزارتخانه که توسط حزب لیبرال دموکرات آزاد اداره می‌شود، هفته گذشته پیشنهاد کرد که کمیسیون باید دسته بندی وسایل نقلیه جداگانه‌ای برای خودرو‌هایی که فقط با انرژی الکتریکی کار می‌کنند ارائه کند.

فرانس تیمرمنز، رئیس سیاست آب و هوای اتحادیه اروپا، در یک کنفرانس خبری گفت: هنگامی که توافقی در مورد یک قانون بین کشور‌های اتحادیه اروپا و پارلمان اروپا به توافق رسید، مهم است که هر دو طرف به آن احترام بگذارند. چنین تغییراتی از نظر قانونی مشکل ساز هستند، زیرا پارلمان اروپا مقررات توافق شده بین کشور‌های عضو بلوک و کمیسیون را تصویب کرده است، به این معنی که هر تغییری ممکن است پیچیده و زمان بر باشد.

یکی از مقامات اتحادیه اروپا گفت در نشستی که در نوامبر برگزار شده به کشور‌های عضو گفته شده است که کمیسیون فهرست پیشنهادی برای ثبت خودرو‌ها با انرژی الکتریکی پس از سال ۲۰۳۵ را ارائه خواهد کرد، که پس از تصویب نهایی قانون آلایندگی دی‌اکسید کربن صفر برای خودرو‌ها اعمال خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار