ساخت یک هزار و ۳۰۹ هکتار شهرک گلخانه‌ای و دامپروری در آذربایجان شرقی

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: یک هزار و ۳۰۹ هکتار شهرک گلخانه‌ای و دامپروری در بخش دام و طیور استان در حال احداث است.

موسوی گفت: در بخش دام و طیور، یک شهرک طیور برای سرمایه گذاری واگذار شده و در قالب زنجیره طیور اجرا می‌شود که هم اکنون مطالعات لازم برای سرمایه گذاری یک مگاپروژه به مساحت یک هزار هکتار در حال اجرا است.

او اظهار کرد: در بخش دام، شهرک دامپروری تبریز به مساحت ۱۱۴ هکتار در حال اجرا و در شرف بهره‌برداری است و کل طرح در سه ماه نخست سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد.

او  ادامه داد: طرح‌های سال جاری این شرکت در بخش گلخانه، اجرای ۱۹۵ هکتار است که در این بخش حدود ۱۵ هکتار در شهرک‌های گلخانه‌ای کلیبر، عجب‌شیر و ملکان به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی آذربایجان شرقی ادامه داد: همچنین مطالعات لازم برای اجرای طرح‌های دیگر در بخش گلخانه و شیلات در مناطق مختلف استان نظیر پایاب سد‌های حاجیلرچای، عمارت، سهند، شهریار و آیدوغموش در حال انجام است و اجرای آن‌ها از سال آینده آغاز می‌شود.

موسوی  با بیان اینکه امسال به دلیل محدودیت منابع، مطابق انتظارات سرمایه‌گذاران عمل نکردیم گفت: برای حل این موضوع قدم‌هایی برداشته شده تا منابع مالی جدید تعریف شود و دولت نیز در خصوص تامین کسری تسهیلات اقدام جدی می‌کند تا طرح‌ها به موقع به بهره برداری برسند.

او  با اشاره به اخذ موافقت راه‌اندازی پایانه گل و گیاه در استان از هیئت مدیره شرکت افزود: در سال آینده مقدمات اجرای این طرح با همکاری سرمایه‌گذاران علاقه‌مند اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه در اجرای این طرح مرز جلفا بیشتر مورد توجه است اظهار کرد: اگر در شهرستان‌های دیگر هم مناطق مستعدی وجود داشته باشد، به بررسی آن اقدام خواهد شد.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی آذربایجان شرقی هدف از احداث این پایانه‌ها را صادرات سبزی و صیفی اعلام کرد و گفت: در کنار صادرات صیفی جات، زمینه صادرات سایر محصولات کشاورزی دیگر نیز میسر می‌شود.

از مجموع یک میلیون و ۲۰۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی ۸۰۰ هزار هکتار دیم ۳۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی آبی و ۱۰۶ هزار هکتار شامل باغ‌های آبی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار