لزوم هوشیاری شهروندان در پیشگیری از سرقت های نوروزی

فرمانده انتظامی گرگان گفت:شهروندان همسایگان امین را از برنامه خود در تعطیلات از جمله مدت زمان و مقصد سفر آگاه کرده و کلید منزل را نیز در اختیار معتمدترین فرد قرار دهند.

سرهنگ تجری با اشاره بر لزوم هوشیاری مردم برای دوام بخشیدن به نشاط بهاری گفت: توصیه‌های کارشناسی پلیس که برای هم‌وطنان اطلاع رسانی می‌شود صرفاً برای بالا بردن امنیت فردی و عمومی  آن‌ها در طول تعطیلات است که به دلیل شرایط ویژه این بازه زمانی نسبت به دیگر روز‌های سال، توجه به این توصیه‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

سرهنگ تجری گفت: لازم است شهروندان همسایگان امین را از برنامه خود در تعطیلات از جمله مدت زمان و مقصد سفر آگاه کرده و کلید منزل را نیز در اختیار معتمدترین فرد قرار دهند تا در غیبت صاحبخانه به ساختمان رسیدگی کنند.

او گفت:همچنین اگر در نبود صاحب خانه قرار بر ماندن اقوام یا دوستان در منزل است، بازهم لازم است که همسایگان خود را در جریان قرار داده و اقوام و دوستان خود را به آن‌ها معرفی کنند.

او به شهروندان توصیه کرد: پیش از خروج از منزل نیز از قفل بودن تمام درب‌ها و پنجره‌ها مطمئن شده و هرگز پرده‌ها را کاملاً نبندید، چرا که این کار در طول ساعات روز غیر طبیعی به‌نظر رسیده و نشانگر خالی بودن منزل خواهد بود.

سرهنگ تجری افزود: روشن گذاشتن رادیو در خانه با صدای کافی که فقط از پشت درب شنیده شود و نصب چراغ‌های تایمردار که در ساعات مختلف روز و شب به صورت متناوب روشن و خاموش شوند نیز می‌تواند مفید باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان گرگان در مورد وسایل نقلیه اعم از خودرو و موتور سیکلت، گفت: تجربه نشانگر این است که سارقان در بیشتر موارد در کمین خودرو‌هایی می‌نشینند که صاحبان آن‌ها در کمال خونسردی بدون رعایت نکات ایمنی، خودرو‌های خود را در مکانی غیر مطمئن پارک می‌کنند.

او گفت: بنابراین سارقان از این فرصت استفاده کرده و باشگرد‌های خاص خود لوازم داخل خودرو و در مواقعی خود خودرو را سرقت می‌کنند.

او افزود: اغلب سرقت‌ها مربوط به خودرو‌هایی است که بدون سیستم ضد سرقت اند و هرچه ضریب ایمنی خودرو افزایش یابد به همان میزان ضریب سرقت آن کاهش خواهد یافت.

سرهنگ تجری گفت: شهروندان عزیز از رها کردن وسایل حمل و نقل موتوری در راه ورودی پارکینگ منزل پرهیز کنند و به جای این کار از همسایگان خود بخواهند تا خودرو را در مقابل درب پارک کنند تا از تردد افراد ناشناس جلوگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.