بیش‌از ۲ هزار تن مواد غذایی فاسد در زاهدان معدوم شد

مسوول واحد سلامت محیط و کار مرکز بهداشت زاهدان گفت: ۲ تن و ۶۵ کیلوگرم خمیر خرما فاقد مشخصات بهداشتی که نحوه نگهداری و انبارداری آن‌ها رعایت نشده بود بعد از کشف از یک انبار در زاهدان معدوم شد.

علیرضا شهرکی  اظهارداشت: این مواد غذایی توسط کارشناسان بهداشت محیط مرکز سیدالشهدا (ع) در قالب طرح تشدید سلامت نوروزی کشف و توقیف شد.

وی ادامه داد: مواد غذایی جمع آوری شده پس از طی کردن مراحل قانونی با حضور نماینده دادستان و نظارت بازرس بهداشت محیط این مرکز در محل سایت زباله شهرداری معدوم شد.

مسوول واحد سلامت محیط و کار مرکز بهداشت زاهدان گفت: پایش و ارزیابی فعالیت کارخانجات، واحد‌های تولیدکننده و شرکت‌های بازرگانی و توزیع کننده مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، انبار‌ها و سردخانه‌های نگهداری مواد غذایی و مراکز و فروشگاه‌های عرضه اقلام آرایشی و بهداشتی فعال در منطقه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از وظایف اصلی این نهاد است.

وی ادامه داد: به منظور اطمینان از سلامت و ایمنی فرآورده‌های تولیدی و توزیعی این واحد‌ها مطابق دستورالعمل‌های مربوطه در طول سال و در بازه‌های زمانی مختلف ضمن انجام بازید و بازرسی مستمر برای انجام آزمون‌های کمی و کیفی آزمایشگاهی از محصولات آن‌ها نمونه برداری شده و نتایج حاصله نیز به مدیران این واحد‌ها اعلام می‌شود.

شهرکی اظهارداشت: همکاران ما در مرکز اطلاع رسانی و رسیدگی به شکایات غذا، آرایشی و بهداشتی از طریق شماره تلفن ۳۳۳۷۲۰۸۳، پیشنهادات، گزارشات و شکایات مردمی در زمینه مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی را بصورت روزانه دریافت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار