برگزاری دومین یادواره میرکمبر اسطوره بلوچستان در بنت نیکشهر

دومین یادواره میرکمبر اسطوره بلوچستان با حضور جمعی از چهره‌های شاخص فرهنگی و هنری سیستان و بلوچستان در شهر بنت شهرستان نیکشهر برگزار شد.

  نماینده مردم حوزه انتخابیه ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی در دومین یادواره میرکمبر گفت: آنچه که امروز ما را پس از ۲ قرن گرد هم آورده، جوانمردی و بزرگ منشی "میرکمبر" است که هرگز در مقابل زور گویان سر خم نکرد و جانش را برای ناموس و وطنش قربانی کرد.

عبدالناصر درخشان گفت: ارزش‌هایی که "میرکمبر" در دامان خانواده یاد گرفته بود او را در مسیری برد که تاریخ به آن فخر می‌کند و همیشه برای همه نسل ها نام "میرکمبر" اسطوره بلوچستان جاودانه خواهد شد.

وی افزود: در نقاط مختلف سرزمین پهناور بلوچستان اسطوره هایی زندگی می کردند که الگوهایی کم نظیر برای ما هستند تا بتوانیم رهروان اصلی راه شجاعت، وطن دوستی و مردانگی باشیم.

نماینده مردم حوزه انتخابیه ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید فضایل اخلاقی و انسانی شخصیت‌هایی همچون "میرکمبر" را در وجودمان نگه داریم و با خلق آثار هنری و مکتوب درباره زندگی و رشادت های آنها ، میراث داران خوبی برای آیندگان باشیم.

فرماندار شهرستان نیکشهر نیز اظهارداشت: ما اگر امروز نام و یاد "میرکمبر" را گرامی می داریم نتیجه هزینه‌های سنگینی بود که این شخصیت و اسطوره برجسته برای قوم و وطنش داده است.

مجیب حسنی با اشاره به رشادت های یاران و همراهان "میرکمبر" افزود: "میرکمبر" با تاسی از مکتب اسلام و امام حسین(ع) به مقابله با ظلم و زورگویی که به مردم منطقه می‌شد قیام کرد که نقش مادر وی در این قیام بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی بیان کرد: به منظور گرامیداشت و ثبت مکتوب میراث های فرهنگی و گرانب‌های شهرستان، تمامی ارگان مرتبط موظف به همکاری جهت نگارش کتاب و زندگی نامه ۲ چهره شاخص شهرستان نیکشهر، "میرکمبر" و شهید "سبیل اخلاقی" هستند.

عظیم شه بخش نویسنده، محقق و استاد دانشگاه نیز با بیان بخشی از رویدادهای تاریخی دوره "میرکمبر"، گفت: شخصیت "میرکمبر" حاصل شرایط اجتماعی، فرهنگی و آموزشی مردمان منطقه بنت و شهرستان نیکشهر است که با الگو پذیری از گذشتگان، تاریخ را تکرار کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار