توقیف شناور حامل کالای قاچاق میلیاردی در آب‌های شمال غرب خلیج فارس

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان از توقیف یک فروند شناور تجاری حامل کالای قاچاق به ارزش ۱۵۰میلیارد ریال در آب‌های شمال غرب خلیح فارس خبر داد.

سردار لطفعلی پاکباز فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان می‌گوید: ماموران دریابانی در راستای مبارزه با ورود کالای قاچاق و کنترل شناور‌های عبوری در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در شمال غرب خلیج فارس، به یک فروند شناور عبوری که به سمت بنادر خوزستان در حرکت بود مظنون شدند و آن را متوقف کردند.

او گفت: دریابانان پایگاه دریابانی ماهشهر در عملیات بازرسی دقیق از این شناور تجاری که محموله آن در یکی از بنادر کشور‌های حوزه خلیج فارس بارگیری شده بود ۸۰ دستگاه کولر گازی اسپیلت (ایستاده)، ۶۰ دستگاه ماشین لباسشویی و ۶۰ دستگاه تلویزیون ال. ای. دی را کشف و ضبط کردند.

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان ادامه داد: محموله کالای قاچاق این شناور تجاری قرار بود در بازار شهر‌های بندری خوزستان عرضه شود، ولی با هوشیاری و سرعت عمل ماموران دریابانی، قاچاقچیان در این هدف ناکام ماندند.

سردار پاکباز گفت: در این ارتباط چهار متهم به واردات کالای قاچاق بازداشت شده که پس از تشکیل پرونده آنان، به مرجع قضایی رسیدگی کننده قاچاق کالا و ارز تحویل می‌شوند.

اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان مسئولیت رسیدگی به قاچاق کالا و ارز را برعهده دارد.

استان خوزستان با ۵۰۰کیلومتر ساحل همواره در معرض قاچاق کالا و سوخت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.