وزیر خارجه روسیه گفتگو‌های بین مسکو و پکن که در سفر هیأت چینی به ریاست شی جین‌پینگ به روسیه انجام شد را به آمریکا نامربوط خواند.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره واکنش کشور‌های غربی به این موضوع گفت: ببینید این به آن‌ها به آمریکایی‌ها مربوط نیست. مذاکرات مربوط به روابط روسیه و چین است.

روز دوشنبه آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا درباره سفر شی جین‌پینگ به روسیه گفت رئیس‌جمهور چین تنها چند روز بعد از صدور قرار بازداشت ولادیمیر پوتین از سوی دیوان بین‌المللی کیفری به آنجا رفت. به ادعای وی، چین مسئولیتی برای پاسخگو کردن کرملین احساس نمی‌کند و برای روسیه پوشش دیپلماتیک فراهم می‌کند.

رئیس جمهور چین روز گذشته وارد مسکو شد و سفری سه روزه به آنجا دارد. او عصر روز گذشته در کاخ کرملین مورد استقبال رسمی ولادیمیر پوتین قرار گرفت. روسای جمهور دو کشور چند دور مذاکره برگزار و در پایان اسناد مهم همکاری امضاء خواهند کرد.

شی جین پینگ در بدو ورود به مسکو گفت: چین و روسیه همسایگان خوب و شرکای قابل اعتماد هستند. چین به همراه روسیه آماده است تا بر اساس قوانین بین المللی از نظم جهانی محافظت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۰۲ فروردين ۱۴۰۲
ببین چطور محکم حرف نیزنه درووود داره یاد میگیره با انریکا جطور خرف باید زد و جطور باید خورد و برد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۲ فروردين ۱۴۰۲
آقای لاوروف مگر نمی دونستی که آمریکاییها همه جا میخوان باشن و عقب نیفتند و بین همه ملتها همیشه دعوا باشه.
مرگ بر آمریکای دزد و تروریست و دروغگو
آخرین اخبار