تأکید عربستان، امارات، انگلیس و آمریکا بر پایبندی به صلح در یمن

کشورهای عربستان، امارات، انگلیس و آمریکا در بیانیه‌ای مشترک بر تعهد خود به یک روند صلح «فراگیر» در یمن تحت نظر سازمان ملل تأکید کردند.

 عربستان، امارات، انگلیس و آمریکا امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای مشترک «حمایت کامل خود را از تلاش‌های فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن» اعلام کرده و بر «تعهد خود به روند صلح فراگیر به رهبری یمن تحت نظارت سازمان ملل» تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «احمد ابو حمره» مسؤول بخش حقوقی کمیته اسیران در صنعاء گفت: توافق مبادله زندانیان ممکن است به یک توافق فراگیر منجر شود. حضور عربستان در توافقنامه تبادل زندانیان که طی ساعات گذشته به امضا رسید، یکی از ضمانت‌های اجرای این توافق و عدم تکرار سناریو‌های قبلی است.

وی افزود: در این دور از مذاکرات، توافق را طرف‌هایی امضا کردند که حضور مستقیم در دور‌های قبلی نداشتند. نکته جدیدی که در این توافق آمده این است که مدت زمان اجرای توافق امضا شده توسط سازمان ملل و صلیب سرخ بین المللی مشخص شده است و امیدواریم طرف مقابل این بار جدی باشد و نسبت به آن مانند توافقات قبلی بی‌توجه نباشد.

ابوحمره افزود: در سال‌های گذشته توافقاتی بین دو طرف جنگ یمن وجود داشت، اما همه این توافقات به امضای ریاض نرسید. امیدواریم مزدوران متجاوز این بار در پرونده اسرا و اجرای توافق جدیت داشته باشند.

رئیس کمیته ملی امور اسرای یمنی نیز پیشتر با اشاره به توافق برای تبادل اسرا اعلام کرده بود این توافق شامل آزادی ۷۰۶ اسیر یمنی در ازای ۱۸۱ اسیر ائتلاف سعودی از جمله نیرو‌های سعودی و سودانی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
جناب بن سلمان جواب خدا را اون دنیا چی میدهی با اون همه هزاران خون های ریخته شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
چنین گفت مجنون به لیلی که دلدار جانانی
چرعاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی
چراجنگی به پا کردی ثمر بخشید ویرانی
بسی راکشت و آتش زد بهایش شد پریشانی
اگر دراول هرجنگ بدانی که نمیدانی
نه بر پا میکنی جنگی نه آری دل به حیرانی
آخرین اخبار