در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

استخراج راهکارهای جهاد دانشگاهی برای مهار تورم در راستای شعار سال

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: رشد تولید محصولات بومی نیازمند حمایت همه جانبه مردم و دولت است.

حسن مسلمی نائینی رئیس جهاد دانشگاهی گفت:جهاد دانشگاهی باتوجه به ارتباطی که با دانشگاه‌ها، متخصصان و پژوهشگاه‌ها دارد می‌تواند مشکل تورم را ابتدا به صورت علمی بررسی کرده و راهکارهای را ارائه دهد.

وی افزود: جهاد دانشگاهی در اسفند سال ۱۴۰۱ نشست‌ها و جلساتی را با متخصصان اقتصادی برای حل این مشکل برگزار و راهکارهای کاهشی تورم را بررسی کرد. نتایج این بررسی‌ها به زودی استخراج می‌شود و به صورت عملی برای سازمان‌های مختلف و مربوطه ارسال می‌کنیم.

او ادامه داد: جهاد دانشگاهی در جهت تولید محصولات مختلف مورد نیاز جامعه تلاش کرده و تاکنون تولیدات مختلفی داشته است.

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: یکی از مشکلات تولید کنندگان داخلی ورود بی رویه محصولات قابل ساخت توسط آنها است.  دولت برای رشد تولید محصولات ایرانی باید از نخبگان و مخترعان داخل کشور حمایت کنند. جهاد نیز در پارک‌های فناوری خود از نخبگان و مخترعان کشورمان حمایت کرده و به آنها در زنجیره‌ی علم و فناوری از تولید محصول تا تجاری‌سازی فناوری‌های کمک می کند. 

وی افزود: همچنین ما از متخصصان نخبگان و مخترعان می‌خواهیم پیشنهادات، ایده‌ها و نظرات خود را به ما ارائه دهند و  محصولات خود را تولید کنند. همچنین جهاد دانشگاهی برای رشد تولید به آن‌ها آموزش‌های لازم را می‌دهند.

نائینی اظهار کرد: برای تولید محصولات بومی زمان و انرژی زیای گذاشته می‌شود اما با این حال هموطنان از محصولات خارجی استفاده می‌کنند. و و همین باعث نا امیدی مهندسان و تولید ناقص محصولات می‌شود. در این مواقع دولت باید از واردات جلوگیری کند تا شاهد افزایش تولید محصولات داخلی باشیم.

وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی برای کاهش و مهار تورم درصدد است تا با نخبگان اقتصادی راهکارهایی را ارائه دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
باید فرهنگ ملی برای حمایت از تولید داخلی باشه

اشنایان لوازم خانگی خارجی خریدن چن بار ب تعمیر نیاز داشته
البته یخچال ایرانی ما هم چند بار تعمیر نیاز داشته فعلا ضمانت داره

پس خارجی و ایرانی فرق نداره این تفکر از ذهن مون باید پاک شه قیمت ها کم و ضمانت ها لوازم ایرانی بیشتر شه مردم تمایل شون بیشتر میشه
آخرین اخبار