معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد مطرح کرد

نمایشگاه قرآن فرصتی برای خدمت به مردم و عرض ارادت به قرآن

علیرضا معاف گفت: ما در نمایشگاه قرآن کریم همه برای قرآن کار می‌کنیم و این نمایشگاه فرصتی برای خدمت به مردم و عرض ارادت به قرآن است.

نشست شورای برنامه‌ریزی سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران ارشد و مسئولین ستادی نمایشگاه، در معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد برگزار شد.

علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست ضمن تبریک آغاز سال جدید اظهار کرد: ما در نمایشگاه قرآن کریم همه برای قرآن کار می‌کنیم. این یک توافق دلی، قلبی و اعتقادی است. این نمایشگاه فرصتی برای خدمت به مردم و عرض ارادت به قرآن است. نمایشگاه در ایام ولادت امام حسن (ع) برگزار می‌شود و ما سر سفره کریم اهل بیت (ع) و امیرالمؤمنین (ع) این نمایشگاه را برگزار می‌کنیم.

معاف تأکید کرد: ما به عنوان برگزارکنندگان نمایشگاه باید دائماً به یکدیگر یادآوری کنیم که ما برای قرآن و اهل‌بیت (ع) کار می‌کنیم. اگر کمتر از این باشد نگاه و اعتقاد ما ضرر کرده است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حضور و تبلیغات نمایشگاه در فضای مجازی گفت: در فضا‌های مجازی باید حضور پررنگی داشته باشیم و کار تبلیغ را انجام دهیم. در رسانه ملی نیز تبلیغات گسترده‌ای خواهیم داشت. تلاش می‌کنیم در تلویزیون به شبکه قرآن منحصر و محدود نباشیم، باید نمایشگاه قرآن را به همه شبکه‌ها ببریم. همچنین نباید بر نمایشگاه تهران تمرکز داشته باشیم و باید برای نمایشگاه‌های قرآن سایر استان‌ها نیز تبلیغات انجام شود.

معاف ضمن اشاره به لزوم پخش برنامه‌های شاد نمایشگاه قرآن در صداوسیما گفت: شبکه‌های ماهواره‌ای حماقت کردند و برای اینکه «شاد نبودن» را به مردم القا کنند، فضا را با غم و افسردگی جلو بردند در حالی که خودشان به این غم دچارند و فکر می‌کنند مردم نیز افسرده هستند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه عفاف و حجاب دو مقوله جدا هستند، از رسانه‌هایی که دغدغه حجاب در جامعه را دارند، دعوت کرد تا در راستای فعالیت فرهنگی برای گسترش حجاب تلاش کنند. سپس تأکید کرد: حاکمیت و مردم نیز هر کدام وظایف خود را در قبال ترویج فرهنگ عفاف و حجاب دارند.

در بخش دیگر این نشست، مدیران ارشد و مسئولین ستادی نمایشگاه از روند اقدامات و برنامه‌های خود ارائه گزارش کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار